سه باب کتابخانه در یزد افتتاح می‌شود

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: سه کتابخانه عمومی و خیری در هفته کتاب در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حامد عطارها در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب استان یزد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب نهاد با پویش شعر مقاومت با موضوع «اسم شب صبح است» آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی در کتابخانه مرکزی، افتتاح کتابخانه روستای عاصم اسفیج بهاباد، افتتاح کمال‌الدین وحشی بافقی، افتتاح کتابخانه آیت الله ابوترابی روستای اله آباد زارچ، دیدار با اعضای کتابخانه، سلسله نشست‌های کتاب، یزد و فرهنگ با حضور نویسندگان یزدی از جمله اقدامات ما در این هفته است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: قصه‌گویی در مدارس، زنگ کتابخوانی در مدارس، بازدید مدارس از کتابخانه و رونمایی نویسندگان کوچک در یزد از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

اجرای طرح وقف کتاب بین دانش‌آموزان مناطق محروم یزد

احمد عظیمی فر، مدیر اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست اظهار کرد: ما فرهنگسرایی آماده افتتاح داریم که با عنوان نهال و به صورت تخصصی کودک در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: نمایشگاه «کتابک» از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه در فرهنگسرای بوستان فخار برگزار و کتاب‌های تخصصی کودک کتاب‌های مختلفی اهدا می‌شود.

عظیمی ادامه داد: حضور فرهنگسراها در مدارس منطقه و اجرای قصه گویی، آب بازی‌های خاص کودکانه و نذر کتاب در مناطق محروم از جمله اقدامات در هفته کتاب است.

مدیر اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد: در هر هفته در مدارس منطقه ناحیه دو گردش و وقف کتاب داریم و میز کتاب نیز اجرایی می‌شود.

وی گفت: طرح بقچه کتاب به عنوان طرح دیگر ما است که خانه شعر و ادب ما با همکاری آموزش پرورش در ۳۰ مدرسه برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

کد خبر 702649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.