اگر دهه هشتادی هستید، شهردار شوید

شهرداری رفسنجان با ارائه فراخوان به تمامی دهه هشتادی ها در جهان‌شهر پسته و مس ایران، از آنها خواست در آزمون واقعی مدیریتی «شهردار شو» ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، دانش آموزان نسل جدید که عمدتاً با فناوری پرورش یافته‌اند و تکنولوژی بخش مهمی از فعالیت روزمره آن‌هاست، به عنوان بخشی از جامعه که خود را مسئول می‌دانند، می‌توانند نقش مؤثری در تصمیم گیری‌های مدیریتی داشته باشند.

نگاه متفاوت و سراسر دغدغه دختران و پسران دهه هشتادی که به دلیل مواجهه آنها با شبکه‌های اجتماعی و سبک جدید زندگی ایجاد شده است، در صورت مدیریت صحیح می‌تواند به موفقیت‌های بزرگ منجر شود.

شهرداری رفسنجان که همواره در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی سرآمد بوده است و با برگزاری رویدادها و پویش‌های مختلف توانسته توجه اقشار مردم را به سمت خود جلب کند، اکنون به سمت اجرای طرحی رفته است که «شهردار شو» نام دارد.

در این پویش که مختص متولدین دهه هشتاد ساکن محلات رفسنجان است، علاقمندان می‌توانند تا ۲۵ آبان ماه با ثبت نام در سامانه shahrdarshow.rafsanjan.ir نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات اولیه اقدام کنند و پس از آن با اعلام برنامه‌های مربوطه برای تصدی پست شهردار محله از سوی شورای محله انتخاب شوند.

شهرداران دهه هشتادی در محلات رفسنجان با انتخاب اعضای شورای معاونین، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای میدانی می‌توانند مشکلات و نیازهای محل سکونت خود را رصد و شناسایی کنند و پیشنهادات لازم برای بهبود وضعیت منطقه موردنظر را به شورای محله ارائه دهند و از آن دفاع کنند.

در صورتی که شهرداران محله بتوانند از این آزمون سربلند بیرون آیند و در مدیریت محله خود موفق عمل کنند، می‌توانند در مسئولیت خود ابقاء شوند و به فعالیت خود در محله ادامه دهند.

در حال حاضر عنوان نزدیک به ۶۰ محله با محوریت مسجد آن محله در فرم ثبت نام «شهردار شو» آمده است و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که جمع کثیری از دانش آموزان از این رویداد مشارکتی که با هدف توانمندسازی نسل جدید برگزار می‌شود، استقبال کرده‌اند.

سیدعباس حسینی داورانی معاون هنری شهردار رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت نقش شورای محلات در پیشبرد برنامه‌های این پویش، اظهار کرد: شورای محلات رفسنجان یکی از نمونه‌های موفق کشوری است که تاکنون با همکاری شهرداری توانسته در رفع مطالبات مردم اقدام کند.

وی با بیان اینکه در پویش «شهردار شو» شورای محلات در جایگاه شورای شهر قرار می‌گیرد، گفت: اعضای شورای محلات ضمن انتخاب شهردار محله، بر تصمیمات و اعمال مدیران محله نظارت و نسبت به تأیید یا رد تصمیمات شهرداری محله اقدام می‌کنند.

معاون هنری شهردار رفسنجان با بیان اینکه پویش «شهردار شو» فرآیندی بلندمدت و نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعدد فنی و اجرایی است، تصریح کرد: فاز اول این پویش تحت عنوان چالش جسارت که مربوط به ثبت نام متقاضیان است و به صورت رقابتی طراحی شده است، در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پویش به صورت فازبندی طراحی شده است و پس از انجام چالش‌های بعدی، تمامی اعمال، تصمیمات و مصوبات شهرداری محله توسط هفت داور بررسی و رتبه‌های اول تا دهم معرفی می‌شوند تا ضمن برخورداری از پاداش نقدی، دوره فعالیت آنها نیز تمدید شود.

حسینی داورانی از همکاری آموزش پرورش، دانشگاه‌ها، گروه‌ها و پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات مساجد تشکر و خاطرنشان کرد: این پویش با همکاری و همراهی تمامی مدیران شهرداری، شورای اسلامی شهر و شورای محلات برگزار شده است.

کد خبر 702642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.