لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های نصف جهان/ طرح‌واره جایزه بزرگ اصفهان آماده شده است

عضو مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به جایگاه اصفهان، از گذشته تاکنون ظرفیت‌های اقلیمی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی گوناگونی در این شهر وجود دارد که ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی اصفهان یکی از راه‌های به فعلیت درآوردن ظرفیت اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، رضا روحانی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در نشست طراحی جایزه اصفهان با اشاره به اینکه ایده جایزه اصفهان به‌عنوان ابزاری در راستای ارتقای جایگاه اصفهان و نمایان شدن بیشتر اصفهان مطرح شد، اظهار کرد: طرح‌واره تنها بابت طرح موضوع است و از صفر تا صد قابلیت تغییر دارد، جایگاه اصفهان در طول زمان یک جهان‌شهر پرآوازه است.

وی با بیان اینکه با توجه به جایگاه اصفهان از گذشته تا کنون ظرفیت‌های اقلیمی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی گوناگونی در این شهر وجود دارد، افزود: ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی اصفهان یکی از راه‌های به فعلیت درآوردن ظرفیت اصفهان است.

عضو مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان با شعار «اصفهان من شهر زندگی» در حوزه پاسداشت هویت دینی و تاریخی تعدادی از اهداف کلان، خرد و راهبردها وجود دارد که جایزه اصفهان می‌تواند مصداق به عینیت درآوردن راهکار مناسبی برای تحقق اهداف کلان و خرد باشد.

روحانی با اشاره به اهداف کلان، خرد و راهبردهای برنامه ۱۴۱۰ اصفهان گفت: یکی از اهداف ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تاکید بر افزایش درآمدهای پایدار و توسعه گردشگری است، از طریق بهره‌گیری از ظرفیت اقتصادی و بین‌المللی شهرهای خواهرخوانده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگ، هنر و تجربه در راستای ارتقای اقتصاد پایدار شهری می‌توان به این هدف دست پیدا کرد که به‌طور مشخص با رویدادی مانند جایزه اصفهان محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف خرد توسعه برند گردشگری اصفهان در حوزه ملی و بین‌المللی با تاکید بر تسری سرمایه‌های فرنگی و هویتی اصفهان است، ادامه داد: ارتقای سرزندگی و پویایی محلات شهر مبتنی بر هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی شهر و ارتقای کارآمدی و هوشمندی و هماهنگی در راستای تحقق حکمروایی خوب شهر از جمله سایر اهداف برنامه ۱۴۱۰ اصفهان است.

عضو مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایزه بزرگ اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌واره جایزه بزرگ اصفهان آماده شده است تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد و تصویری جامع از این جایزه برای اجرایی شدن در اختیار ما قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به اهداف ترسیم شده برای جایزه بزرگ اصفهان تصریح کرد: ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی، تقدیر از خادمان اصفهان و تشویق نخبگان به تلاش در راستای خلق اثر یا خدمت به اصفهان از جمله اهداف این جایزه است.

وی جایزه بزرگ اصفهان را فرایندی نامید که با هم‌دستی و هم‌داستانی تمام نهادهای ذی‌ربط به‌منظور شناسایی و تحقیق از دو دسته افراد مرتبط با اصفهان انجام می‌شود و ادامه داد: دسته اول واجد صلاحیت دریافت جایزه افرادی هستند که در سراسر جهان با هر ملیت و جایگاه اجتماعی یک اثر فاخر و جهانی با موضوع اصفهان خلق کردند و خدمت شایانی در رابطه با ارتقای اصفهان انجام داده‌اند و دسته دوم اصفهانی‌هایی هستند که خدمتی در سطح جهانی انجام دادند.

عضو مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ارکان جایزه بزرگ اصفهان شامل شورای عالی سیاست‌گذاری، دبیر شورای مطالبه و ارزیابی، قائم مقام دبیر و دبیرخانه است، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه استان، استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس بنیاد ملی نخبگان، مدیر کل میراث فرهنگی و ارشاد و تعدادی افراد حقیقی اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری را تشکیل می‌دهند و اعضای شورای مطالعه و ارزیابی را نمایندگان نهادهای عضو شورای سیاست‌گذاری، معاونان پژوهشی دانشگاه‌های اصفهان و اساتید مطرح فرهنگ، ادب، علمی و محیط زیستی تشکیل می‌دهند.

روحانی با اشاره به فرایند انتخاب نامزدهای دریافت جایزه بزرگ اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود برای برگزاری دور اول افرادی که واجد صلاحیت هستند شناسایی و افراد مشهورتر برای دور اول انتخاب شوند، سال دوم توسط دبیرخانه و بر اساس آئین‌نامه، از سراسر جهان افراد با ویژگی‌های مطرح شده شناسایی و به شورای سیاست‌گذاری معرفی می‌شوند، همچنین پیشنهاد شده این جایزه هر سه سال یک‌بار برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم تهیه آئین‌نامه حاوی شاخص‌های افراد واجد صلاحیت برای دریافت جایزه ادامه داد: پیشنهاد می‌شود جایزه بزرگ اصفهان آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

کد خبر 702570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.