پرداخت ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه برای اتوبوسرانی و متروی اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای فعالیت و ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی و مترو، ماهانه بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان روزانه بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان و ماهانه بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای فعالیت ناوگان حمل‌ونقل همگانی یارانه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به هزینه واقعی حمل‌ونقل همگانی در شهر اصفهان افزود: هر سفر با اتوبوس بالغ‌بر هشت هزار تومان و هر سفر با مترو بیش از ۲۰ هزار تومان هزینه برای شهرداری اصفهان در بر دارد، در حالی که شهروندان و مسافران به صورت میانگین برای یک سفر با اتوبوس تنها دو هزار تومان و برای یک سفر با مترو فقط ۳,۱۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای انجام سفرهای درون‌شهری و توسعه مدهای حمل‌ونقلی از سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان است.

وی میزان سفرهای روزانه شهروندان با مترو و اتوبوس را بیش از ۵۰۰ هزار سفر اعلام کرد و ادامه داد: خرید و نوسازی اتوبوس‌های شهری، پیگیری برای افزایش قطارهای شهری، افزایش و تکمیل رانندگان اتوبوس‌های شهری، همچنین احداث خطوط تندرو و مترو از سیاست‌های کلان شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است که در راستای ارتقای خدمات و بهبود وضعیت حمل‌ونقل همگانی در حال اجرا است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: مدیریت و بهره‌وری مطلوب کاهش سرفاصله زمانی، هماهنگی و توسعه شبکه در بستر حمل‌ونقل همگانی را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

کد خبر 702487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.