برپایی دومین نمایشگاه صنعت گلخانه‌ای در تیران

دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت گلخانه‌ای و صنایع وابسته کشاورزی به میزبانی تیران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی محمدی کیا بعد از ظهر امروز-سه شنبه ۱۶ آذر- در آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت گلخانه‌ای و صنایع وابسته کشاورزی به میزبانی تیران اظهار کرد: کشاورزی یکی از عرصه پیشران توسعه کشاورزی در این شهرستان است که در سطح ملی مطرح و در ارز آوری و ایجاد اشتغال نقش دارد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنعت گلخانه‌ای می‌تواند فرصتی برای تبادل نظر و ایجاد گفتگو بین صنایع وابسته به این حوزه باشد که امسال دومین تجربه در این بخش محسوب می‌شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه به بهبود روش‌های تولید در بخش کشاورزی نیاز داریم، تصریح کرد: در مدل جدید بهره گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و بهره وری را افزایش دهد.

محمدی کیا ادامه داد: اگر بهره وری افزایش یابد، سرمایه گذاران و مشتری از منافع آن بهره خواهند برد.

وی با بیان اینکه در جریان تولید محصولات کشاورزی به ویژه تولیدات گلخانه‌ای به افزایش بهره وری، فراوری محصولات کشاورزی، ایجاد و تقویت انجمن‌های صنفی، توسعه زیرساخت‌های انرژی و کار علمی و تحقیقاتی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: فراوری محصولات کشاورزی می‌تواند بازارهای جدید را ایجاد و تنوع در تولید بشود.

محمدی کیا تکمیل حلقه تولید با بازیابی، فراوری و عرضه محصولات جدید را مهم خواند و اذعان داشت: سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر تولید ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد و می‌تواند در توسعه اقتصادی نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های کشاورزی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: این اقدام زیربنای مالی و حمایتی را ارتقا داده و می‌تواند در بازار تولید سهم مهمی داشته باشد که این تأثیر را فعالیت خرد ندارد.

توسعه زیرساخت‌های انرژی در بخش کشاورزی

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه برای حمایت از بخش تولید زیرساخت‌ها توسعه یافته، گفت: از توسعه امکانات در تأمین انرژی در این منطقه رقم خورده بکارگیری فناوری‌های نوین برای انرژی تجدید پذیر از جمله آنها است.

وی ادامه داد: یک سوم اعتبارات تیران و کرون در دو سال اخیر به توسعه زیرساخت‌های انرژی اختصاص یافته تا صنعت و عموم مردم دچار مشکل نشوند.

محمدی کیا همچنین بر انجام تحقیقات علمی تاکید کرد و گفت: مردم از مصرف سموم در بخش کشاورزی گلایه دارند و باید نتایج تحقیقات به نظر عمومی برسد و راهکار جدید برای کاهش مصرف ارائه شود.

وی از مسئولان کشاورزی خواست تا نظارت‌ها را در تولید افزیش دهند تا با امنیت غذایی تهدید نشود.

تیران قطب تولید محصولات گلخانه‌ای ایران

مهدی آرپناهی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در بخشی از این آئین افتتاحیه با بیان اینکه ۴۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است، اظهارکرد: بخش عمده آن سبزی و صیفی با محوریت تولید فلفل دلمه‌ای است.

آرپناهی افزود: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن فلفل دلمه‌ای در این منطقه تولید که ۹۰ درصد آن در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید فلفل دلمه‌ای کشور است، خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه و جشنواره به میزبانی این منطقه برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون زمان بندی این رویداد را ۱۶ آبانماه به مدت سه روز اعلام کرد و گفت: نمایشگاه در محل تالار فدک شهر تیران برپا شده که ۳۳ فعال اقتصادی، تولیدی و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 702392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.