برخورد قاطع با مسببان ورود ذرت آلوده به فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ورود ذرت آلوده به فارس گفت: در صورت اثبات هرگونه انحراف، سوء‌مدیریت، قصور یا ترک فعل، با مسببان قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در پی بیانیه بسیج دانشجویی در خصوص ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ذرت فاسد به استان و وجود تردیدهایی در خصوص محل مصرف این ذرت‌ها از پیگیری دقیق موضوع تحت نظارت مستقیم مدیر ارشد قضائی استان و برخورد با هرگونه مفسده در این خصوص خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت اثبات هرگونه انحراف، سو مدیریت، قصور و یا ترک فعلی از سوی مسئولان مربوطه در جهت استفاده‌ای به غیر از تولید الکل صنعتی از ذرت‌های وارد شده به استان با هر مسئولی در هر جایگاهی برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد، افزود: این موضوع به‌صورت ویژه بررسی و نتایج به صورت عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از هوشیاری و روحیه مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان، خاطرنشان کرد: در این خصوص یکی از معاونان دادستان مرکز استان که مسئولیت صیانت از حقوق عامه در استان را بر عهده دارد، مأمور بررسی سو جریانات احتمالی و ارائه گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد بود.

به گزارش ایمنا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در خصوص ۱۱۵۰۰ تن ذرت فاسد که به این استان وارد شده، مسائل ابهاماتی را در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

در این نامه بیان شده است که محموله فوق که دارای فساد و عناصر غیراستاندار بوده، به انبار اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان منتقل شده و توسط برخی مدیران در سطح استان تلاشی جهت استفاده از ذرت‌های فاسد به عنوان خوراک طیور صورت گرفته است که خود باعث تهدید سلامت مردم استان فارس است. در این نامه به ارائه اطلاعات غیردقیق به دستگاه قضائی استان توسط برخی مدیران اشاره شده است که زمینه به اشتباه انداختن مسئولان قضائی را فراهم کرده، اما با هوشمندی آن‌ها و تلاش مدیرکل عزل‌شده دامپزشکی استان این اتفاق رخ نداده است.

در آخر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس ضمن تشکر از دادگستری استان به عنوان حافظ حقوق عامه و درخواست از حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه برای بررسی مجدانه تا روشن شدن ابعاد پرونده و رسیدگی به قصور و تقصیرهای احتمالی، بر حقوق خود تحت عنوان رصد و پیگیری تا حصول نتایج مورد مطالبه به عنوان جریان دانشجویی تاکید کرد.

کد خبر 702167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.