رسانه‌ها در مسیر راهبری توسعه گردشگری مازندران قرار گیرند

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت حرفه‌ای گردشگری از رسانه‌های استان صورت نگرفته است، گفت: رسانه‌ها در مسیر راهبری توسعه گردشگری مازندران قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_ در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر در چالوس با اشاره به اینکه کمبود امکانات، دسترسی و اطلاع‌رسانی و نبود عملکرد حرفه‌ای موجب شده است گردشگری مازندران به خوبی معرفی نشود، اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری و همکاری متقابل مدیران شهری و مردم با دستیابی به توسعه پایدار در رابطه مستقیم و مثبتی با فعالیت رسانه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ‌تر باشد و از طریق رسانه بتواند به معرفی امکانات و جاذبه‌های شهری بپردازد همان اندازه توسعه پایدار شهری میسر می‌شود، افزود: حفظ نوار ساحلی، توسعه گردشگری خزر با الگوهای زیست‌محیطی مناسب و ایجاد رقابت رسانه‌ای در میان کشورهای حاشیه خزر میسر می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید از مزیت استان هم مرز بودن با چهار کشوری که هرکدام شرایط و مزیت‌های ویژه خود را دارند، بهره ببریم، خاطرنشان کرد: روسیه ظرفیت‌های بالایی دارد، اما بخش اعظم گردشگران روس از ترکیه و امارات بهره می‌برند و غفلت بسیار بزرگی در این سال‌ها در معرفی استان حتی برای کشورهای همسایه از سوی مازندران صورت گرفته است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه هنوز در حوزه گردشگری نتوانستیم شغل دائم و پایدار ایجاد کنیم، اضافه کرد: ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری از نیازهای استان مازندران است زیرا ما هنوز کار حرفه‌ای در بخش رسانه در حوزه گردشگری انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در طول مسیر راهبردی استان مازندران حرکت کنند، تاکید کرد: برقراری ارتباط با رسانه‌های کشورهای همسایه خزر از ضروریاتی است که باید به این مهم توجه شود، به همین منظور پیشنهاد می‌کنم ذیل همین جشنواره کارگروه مدیریت شهری و کارگروه معرفی مازندران به کشورهای همسایه تشکیل شود.

استاندار مازندران ادامه داد: رسانه‌ها باید بدانند آرمان شهر ما برای گردشگری چیست و برای آن تلاش کنند و این مهم صرفاً با برقراری و برگزاری یک جشنواره محقق نمی‌شود.

کد خبر 701991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.