مقابله و پیشگیری از اعتیاد نیازمند آموزش همگانی است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی پیشگیری و مقابله آحاد جامعه با اعتیاد را نیازمند آموزش همگانی دانست و گفت: همه‌ جامعه برای رفع این معضل تکلیف دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ناهیدی امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار کرد: معضل اعتیاد معضل فرد، اجتماع و خانواده است و این مشکل با همراهی و مشارکت مردم و توجه جدی به آموزش حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در خانواده حوزه آموزش اهمیت خاصی دارد، افزود: آموزش به صورت مستمر و در قالب عملیاتی شدن طرح‌های پخته و جامع باید ادامه پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه جدیت در بخش آموزش و معطوف کردن تلاش‌ها و تحقق اهداف را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه ارائه آموزش‌ها باید افزایش مهارت زندگی، کار گروهی، اعتماد به نفس، برقراری ارتباط اجتماعی و پذیرش افراد بهبود یافته از سوی جامعه و خانواده باشد.

ناهیدی با اشاره به اینکه مردم، کار دستگاه‌های دولتی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در این خصوص شناسایی کنند و به ایفای آن بپردازند که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد هم می‌توانند در این مسیر نقش پررنگی را داشته باشند تا این زنجیره تکمیل شود.

وی اضافه کرد: نگاه ما به فرد آسیب‌دیده و درگیر اعتیاد نباید از بالا به پایین ن باشد زیرا خود فرد مقصر صددرصدی نیست؛ بنابراین تمام جامعه برای رفع این معضل تکلیف دارند و اقدامات حوزه پیشگیری، درمان و مقابله باید هم‌سو با یکدیگر شکل گیرد تا شاهد پذیرش اجتماعی افراد بهبودیافته در جامعه باشیم.

کد خبر 701928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.