افزایش سرقت در خراسان شمالی یکی از نگرانی‌های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: افزایش کمی و کیفی برخی جرایم از قبیل سرقت در سطح کشور و استان، همچنان به عنوان یک نگرانی مهم دستگاه قضائی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز- یک شنبه چهاردهم آبان ماه- در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج، اظهار کرد: هر گونه تغییر و تحول در دستگاه قضائی در راستای بهبود شاخص‌های عملکردی صورت می‌پذیرد و یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضائی این است که بر اساس نگرش‌ها، رویکردها، معیارها، ضوابط و منطبق با مقررات و متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها و نوع مأموریت‌ها در این موارد اقدام و عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در خصوص مطالبات عمومی و بحق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند، افزود: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: افزایش کمی و کیفی برخی جرایم از قبیل سرقت در سطح کشور و استان، همچنان به عنوان یک نگرانی مهم دستگاه قضائی به شمار می‌آید.

وی افزود: برخورد با جرایمی مانند سرقت و نیز مقابله با عوامل مخل نظم و امنیت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار مدیران قضائی قرار گیرد.

براتی زاده در خصوص افزایش رو به رشد جرم سرقت مجدداً متذکر شد: این قبیل جرایم واقعاً مردم را اذیت می‌کند و مؤلفه‌های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را در سطوح مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا در حال حاضر مدیران قضائی به ویژه قضات اجرای احکام و ناظر زندان باید در ابعاد پیشگیری و مقابله حسب مورد با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دیگر بخش‌های دستگاه قضائی هماهنگ باشند.

کد خبر 701826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.