لزوم تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان/ پرواز مسقط به اصفهان فعال می‌شود

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر تنظیم و تدوین سند جامع گردشگری اصفهان، گفت: صندوق حمایت از گردشگری با ساختار مشخص در استان تعریف شود تا هزینه‌هایی که در حوزه گردشگری به دلیل نداشتن متولی زمین مانده است اجرایی شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _چهاردهم آبان ماه_ در پنجمین جلسه گروه کاری اقتصاد گردشگری و صنایع دستی استان با حضور استاندار اصفهان ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم اصفهان در آئین گرامیداشت ۱۳ آبان، اظهار کرد: روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از دوره‌های مؤثر و نقاط عطف انقلاب اسلامی است، با تسخیر لانه جاسوسی امتداد جنایت‌ها و توطئه‌های آمریکا در کشور قطع شد و به همین دلیل حضرت امام (ره) از این روز بعنوان انقلاب دوم یاد کردند.

وی در خصوص دستور جلسات نشست افزود: در استان اصفهان بر اساس سند آمایشی که با در نظر گرفتن مجموعه بضاعت‌ها، چالش‌ها، مشکلات و شرایط استان تنظیم و تدوین شده؛ دو افق اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان برای توسعه استان اصفهان ترسیم شده است.

تأکید بر تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان

استاندار اصفهان بیان کرد: از این رو در جلسات شورای برنامه‌ریزی و سایر جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مقرر شد گروه کاری اقتصاد گردشگری با در نظر گرفتن زیرساخت‌های گردشگری استان راه‌اندازی شود.

مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه حرکت‌های نرم در حوزه‌های گردشگری استان مغفول مانده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود گروه کاری اقتصاد گردشگری استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به اعلام آمادگی اتاق بازرگانی و سایر نهادها برای پشتیبانی و حمایت از این طرح، سند گردشگری استان را تنظیم و تدوین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تنظیم و تدوین سند گردشگری چند اصل مد نظر قرار بگیرد، نخست اینکه موقعیت فعلی استان در حوزه گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی تشریح و چالش‌های استان برای توسعه این صنعت استخراج شود، در مرحله بعد برای هر چالش راهکار مشخص و عملیاتی پیش بینی و در حوزه‌های مختلف نقشه راه استان مشخص شود.

تنظیم تقویم گردشگری استان ضروری است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تنها در این صورت است که می‌توانیم در استان جذب گردشگر فعال و پایدار داشته باشیم، گفت: تنظیم تقویم گردشگری می‌تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد و در این مسیر معتقدیم جامع‌ترین مکتبی که می‌تواند انسان را به سمت کمال و فلاح راهنمایی کند اسلام است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هویت ناب ایرانی اسلامی برای گسترش حوزه تأثیر گردشگری استفاده کنیم، عنوان کرد: در پذیرایی از گردشگران نباید فرهنگ مغلوب باشیم زیرا در این صورت توسعه گردشگری با دوام نخواهد بود و هنجارهای جامعه بر هم می‌ریزد، از این رو وقتی فرد به ایران و اصفهان سفر می‌کند باید فرهنگ ایرانی اسلامی را درک کند و در این راستا در برنامه‌ریزی جنبه نرم گردشگری باید این اصول مد نظر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) از گردشگران و تجاری که به مکه می‌آمدند برای تبلیغ استفاده می‌کردند، تبلیغ اسلام در شبه جزیره عربستان و سایر حوزه‌ها از طریق گردشگران بود.

پذیرش گردشگر با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی اسلامی

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر در برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری فرهنگ غالب باشیم به موفقیت می‌رسیم در غیر این صورت هنجارهای جامعه بر هم می‌ریزد و بدون شک گروه‌های مردمی به مقابله می‌پردازند، تصریح کرد: از این رو مشاوری که برای تنظیم و تدوین سند جامع گردشگری استان اصفهان تعیین می‌شود در حوزه زیرساخت و جنبه‌های نرم گردشگری با محوریت ارزش‌ها و هنجارهای ایرانی اسلامی طرح را تدوین کند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه استانداردسازی خدمات گردشگری نیز بایستی در این طرح دیده شود، ادامه داد: به صورت خاص فرمانداران و شهرداران بالأخص شهرداری اصفهان پای کار بایستند و در این حوزه ورود و به بهترین نحو نقش آفرینی کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، عنوان کرد: صندوق حمایت از گردشگری با ساختار مشخص در استان تعریف شود تا هزینه‌هایی که در حوزه گردشگری به دلیل نداشتن متولی زمین مانده است اجرایی شوند.

در گردشگری سلامت، کیفیت خدمات ارائه شده در اولویت قرار بگیرد

استاندار اصفهان با بیان اینکه در تلاشیم تا مناسبت‌ها، رویدادها و مراسمات ملی را به سمت اصفهان هدایت کنیم در همین راستا اصفهان میزبان جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) شد، افزود: پس از این رویداد که با حضور ریاست جمهوری برگزار شد به پیشنهاد رئیس‌جمهور مقرر شد در سالن اجلاس سران اصفهان میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی باشیم و ظرفیت سالن اجلاس سران اصفهان در اختیار رویدادهای ملی قرار بگیرد.

مرتضوی درخصوص گردشگری سلامت در استان، با یادآوری اینکه در خصوص ارائه خدمات به گردشگران سلامت رعایت ارزیابی و کیفی عمل کردن بایستی مد نظر قرار بگیرد، ادامه داد: گردشگران سلامت سفیران و مبلغان خدماتی هستند که در اصفهان آن را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به جای ایجاد رقابت منفی در کشور می‌توانیم تلاش کنیم از تجربیات سایر استان‌ها بهره‌مند شویم تا استان از ظرفیت گردشگری سلامتی که در اختیار دارد استفاده کند، اشاره کرد: طبق گزارش ارائه شده در نشست، پرواز مسقط به اصفهان از دو هفته آینده فعال خواهد شد لذا این ظرفیت نیز بایستی مد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 701758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.