هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی براساس سلیقه مدیران است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه هزینه‌کرد بودجه‌هایی که جنبه فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی دارد براساس سلیقه‌ مدیران بوده است، گفت: هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورا و بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضرت آیت الله لطف اله دژکام امروز _ یکشنبه چهاردهم آبان _ در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور ریاست جمهور به صورت بر خط برگزار شد، اظهار کرد: با تنظیم سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید ساز و کارهای مناسب برای اجرای این سند در سطح ملی و استانی تدوین شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته با توجه به تلاش‌هایی که از سوی وزارت ارشاد و با دستور ریاست جمهوری صورت گرفت اما این حوزه نیازمند تلاش و کار بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ملاحظات شورای فرهنگ عمومی که در راستای اجرای شدن سند مؤثر است باید در ذیل برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه این نقش توسط سازمان برنامه و بودجه ایفا می‌شود، ادامه داد: باید پیوست فرهنگی اکثریت طرح‌ها که مورد غفلت قرار می‌گیرد و این موضوع الزام ندارد، مد نظر باشد.

وی با اشاره به مباحثی که در سفر ریاست جمهوری به شیراز مطرح شد، اضافه کرد: در حال حاضر این تضمین وجود ندارد بودجه‌هایی که جنبه فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی دارد در راستای نقشه فرهنگی مهندسی هزینه شود و این هزینه کرد برای مدیران سلیقه‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: با کمبود امکانات و اعتبارات که داریم اگر این میزان اعتبارات سلیقه‌ای خرج شود به نتیجه مؤثری دست نمی‌یابیم و لازم است تا هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورا و بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی باشد.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه در این خصوص دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بودجه‌ای برای مصارف شورا، جهت‌دهی و جریان‌سازی فرهنگی دستگاه‌ها در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به شیراز، افزود: وزیر کشور در این سفر قول مساعد برای تخصیص اعتبارات به این حوزه را داد و امید است این موضوع محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تاکید کرد: درخواست استاندار فارس این است که هزینه کرد مصرف استان فارس مجاز شود و دستور العمل ها به نحوی نباشد که تنها توقع نسبت به این استان ایجاد شود تا نوع هزینه را دیگر افراد و کارشناسان تعیین کنند.

کد خبر 701698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.