آماده‌سازی زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع برای پارک خودروی نمازگزاران

شهردار قزوین گفت: در راستای رفع مشکل پارکینگ برای نمازگزاران نماز جمعه در منطقه یک شهرداری، زمینی به مساحت دو هزار مترمربع تسطیح و آماده‌سازی شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نصب نیوجرسی در تقاطع خیابان امام و نواب جنوبی در منطقه یک شهرداری خبر داد و افزود: با توجه به احتمال ریزش دیوار یک واحد تجاری غیرفعال واقع در خیابان امام (ره) برای پیشگیری از بروز حادثه و ایمنی عبور و مرور عابران، اقدام به نصب نیوجرسی شد.

وی از آغاز عملیات مرمت و بهسازی گاردریل‌های حاشیه کانال بلوار معلم خبر داد و افزود: گاردریل‌های بلوار معلم به دلیل برخورد خودروهای عبوری آسیب دیده بود که عملیات مرمت و بازسازی انجام شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه ایمن‌سازی مسیر تردد شهروندان به طور مستمر توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اتمام عملیات لکه‌گیری و مرمت آسفالت معابر خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل تقاطع ۲۲ بهمن تا تقاطع بازار در منطقه یک شهرداری انجام می‌شود و تأمین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور و مناسب‌سازی و ساماندهی معابر مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه بود.

صباغی از روکش آسفالت معابر ملاصدرا واقع در منطقه دو خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی، اجرای عملیات روکش آسفالت ملاصدرا، خیابان سپهر، توسط واحد عمرانی منطقه دو، در دستور کار این سازمان قرار دارد و در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات به منظور تسهیل در عبور و مرور، جلوگیری از آب‌گرفتگی به دلیل چاله‌ها و رفاه حال شهروندان است، تصریح کرد: با هدف تسهیل در عبور و مرور و تأمین ایمنی تردد کاربران ترافیکی، تابلوها و علائم ترافیکی در بلوارهای ایران، امیرکبیر، انصار الحسین (ع)، شهید صیاد شیرازی و خیابان‌های شهیدثالث، توحید و میدان کاسپین به‌روزرسانی و بهینه‌سازی شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه طرح اصلاح هندسی تقاطع بلوار شهید محلاتی - خیابان حمزه تهیه شده است، تاکید کرد: به منظور آرام‌سازی و تفکیک چپ‌گردهای تقاطع بلوار شهید محلاتی- خیابان حمزه، طرح اصلاح هندسی با ایجاد میدانچه ترافیکی و ایجاد میانه در شمال و جنوب تقاطع توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تهیه شده است.

صباغی از نوسازی و به‌روزرسانی شبکه روشنایی بوستان گلسار با نصب ۱۰ عدد سرچراغی جدید با لامپ‌های کم مصرف LED خبر داد و گفت: در ادامه پروژه به‌روزرسانی شبکه روشنایی بوستان‌ها و به منظور افزایش ضریب نوری و کاهش مصرف برق، سرچراغی‌های قدیمی، مستهلک و پر مصرف بوستان گلسار تعویض و نوسازی شد.

وی گفت: در راستای رفع مشکل پارکینگ خودروهای نمازگزاران نماز جمعه در منطقه یک شهرداری، زمینی به مساحت دو هزار مترمربع تسطیح و آماده‌سازی شد و فضای کافی برای پارک خودروی نمازگزاران در منطقه یک وجود ندارد و بسیاری از شهروندان تا چند صد متر دورتر از محل نماز و در کنار خیابان و کوچه‌ها اقدام به پارک خودرو می‌کنند.

شهردار قزوین اظهار کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این زمین توسط ناحیه امامزاده حسین (ع) و با همکاری سازمان عمران شهرداری آسفالت می‌شود و تحویل ستاد برگزاری نماز جمعه خواهد شد.

کد خبر 701604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.