لزوم استفاده از ظرفیت خانه‌های تاریخی اصفهان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: برای جذب گردشگر و ورود سرمایه‌گذار برای مرمت خانه‌های تاریخی، موقعیت‌های شهری باید شناسایی و رویدادهای فرهنگی از سالن‌های آمفی تئاتر و فرهنگ‌سراها به این فضاها کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _شنبه سیزدهم آبان ماه_ در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان که در محل انجمن خیریه توان‌خواهان آسوده ماوی برگزار شد، اظهار کرد: برای این منظور هفته‌های گردشگری محلات طراحی و مقرر شد در صورتی که از این طرح استقبال شود آن را در نقشه گردشگری و تقویم گردشگری جهانی ببریم.

وی با بیان اینکه نخستین هفته گردشگری در محله حسن آباد اجرا شد، افزود: روزانه ۲۵۰۰ نفر در این برنامه شرکت می‌کردند و برنامه‌های متنوع در لوکیشن‌های تاریخی انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: دومین هفته گردشگری در علی قلی آقا با حضور روزانه ۴۵۰۰ نفر و سومین هفته در هفته اصفهان در میدان امام علی (ع) با حضور روزانه ۱۰ هزار نفر که با همین رویکرد تزریق برنامه‌های فرهنگی و هنری و آشنایی شهروندان با محلات و احیای نمادین و نمایشی اصفهان سلجوقی بود، اجرا شد.

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که حجم بسیار بالایی نیز دارد می‌تواند به جای برگزاری در یک سالن آمفی‌تئاتر در یک موقعیت شهری قرار گیرد و در نتیجه منجر به رونق آن موقعیت شود.

ایزدخواستی با اشاره به رویکرد فعلی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از محلات شهر اصفهان را باید به وسیله فضاهای شهری احیا کنیم.

وی با اشاره به گذر فرهنگی آقا نورالله نجفی افزود: این گذر حداقل دارای هفت موقعیت فعالیت فرهنگی است و می‌تواند به عنوان یک فضای شهری و مجموعه فرهنگی روباز با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، وارد معادلات فرهنگی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تاکید کرد: برای جذب گردشگر و ورود سرمایه گذار برای مرمت خانه‌های تاریخی این موقعیت‌های شهری باید شناسایی و رویدادهای فرهنگی از سالن‌های آمفی‌تئاتر و فرهنگسراها به این فضاها کشیده شود.

کد خبر 701579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.