۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
ماه امشب به تربیع آخر می‌رسد

ماه یکشنبه -چهاردهم آبان‌- به تربیع آخر می‌رسد؛ نیمه‌های شب طلوع می‌کند و قبل از طلوع آفتاب به خوبی قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکشنبه -چهاردهم آبان‌- ماه به تربیع آخر می‌رسد. نیمه‌های شب طلوع می‌کند و قبل از طلوع آفتاب به خوبی قابل رصد است. این پدیده از اصفهان از ساعت ۲۳:۰۹ تا ۱۳:۱۴ قابل رصد است. در این زمان از چرخه ماهانه، ماه تقریباً نیمه روشن به نظر می‌رسد. ماه هر چهار هفته یک بار به دور زمین می‌چرخد و وارد فازهای ماه نو، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر می‌شود و هر ۲۹.۵ روز یک بار به ماه نو برمی‌گردد.

همانطور که ماه در این چرخه پیش می‌رود، در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است به طوری که در ربع آخر نیمه‌های شب طلوع می‌کند، حوالی ظهر نیز غروب می‌کند. ماه در روزهای آینده دیرتر طلوع خواهد کرد به طوری که قبل از طلوع خورشید برای مدت زمان کمتری قابل رویت است. زمانی که به ماه نو می‌رسد حوالی سحر طلوع می‌کند و زمان غروب خورشید نیز غروب می‌کند و تنها در طول روز قابل مشاهده است.

سیارک 18 Melpomene در وضعیت تقابل

یکشنبه -چهاردهم آبان‌ماه- سیارک 18 Melpomene در صورت فلکی اریدانوس قرار دارد و بیشتر ساعات شب در بالای افق واقع می‌شود. صرف‌نظر از موقعیت مکانی شما روی زمین، این سیارک حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

این پدیده از اصفهان بین ساعت ۲۰:۱۳ تا ۰۴:۱۷ قابل رصد خواهد بود و حدود ساعت ۲۰:۱۳ زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق شرقی بالا می‌رود قابل دسترس است سپس ساعت ۰۰:۱۵ در موقعیتی ۵۳ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و ساعت ۰۴:۱۷ غیرقابل رصد می‌شود.

کد خبر 701573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.