زیرساخت‌های امنیتی و قضائی استان کرمان نیاز به تقویت دارد

استاندار کرمان گفت: تقویت ساختار فیزیکی و اداری دستگاه قضا و سازمان‌های وابسته به آن از جمله پزشک قانونی و ثبت اسناد در شهرستان‌ها نیز مسئله مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _چهارشنبه دهم آبان ماه_ در شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: استان کرمان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، به عنوان استان مرزی تلقی می‌شود و تقویت زیرساخت‌های آن در حوزه انتظامی، امنیتی و قضائی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تقویت ساختار فیزیکی و اداری دستگاه قضا و سازمان‌های وابسته به آن از جمله پزشک قانونی و ثبت اسناد در شهرستان‌ها نیز مسئله مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار کرمان به ظرفیت‌های متعدد موجود در استان پرداخت و با بیان اینکه صنایع پایین‌دستی معادن به ویژه در حوزه مس توسعه چندانی پیدا نکرده‌اند، گفت: این در حالی است که ظرفیت بزرگی برای صنایع پایین‌دستی در حوزه مس و فولادها در استان کرمان وجود دارد که اقتصاد و اشتغال را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه سود شرکت‌های معدنی فعال در کرمان از این استان خارج می‌شود، تصریح کرد: حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی، پرداخت حقوق دولتی معادن و مالیات پرداختی از استان کرمان است که همه از استان خارج می‌شود؛ در حالی که مجموع اعتبارات عمرانی و جاری دولت در استان هفت هزار میلیارد تومان است.

استاندار کرمان تصریح کرد: شرکت‌های معدنی بزرگ می‌توانند به استان کمک کنند که سرمایه‌گذاری‌ها و خریدهای خود را از استان انجام دهند تا اشتغال و ظرفیت‌هایی را برای مجموعه استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: مردم انتظار ایجاد شغل دارند که شرکت‌ها می‌توانند با تأمین مالی به بخش‌ها و شرکت‌های دیگر کمک کنند و شاهد رونق اقتصادی و اشتغال باشیم.

فداکار رتبه برتر استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۹ اثر ثبت جهانی، محورهای مهم ترانزیتی کشور، فعالیت پنج فرودگاه، سه منطقه ویژه اقتصادی، شکسته شدن طلسم انتقال آب از دریا، کارخانه‌های تولید پنل‌های خورشیدی و لاستیک‌های فوق سنگین را ظرفیت‌های مهم استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: آب در بخش کشاورزی و شرب مشکل اساسی و اولین چالش استان است که در بخش شرب طرح‌های انتقالی در دست اجرا است.

کد خبر 700867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.