عدم تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی در کرمان/ نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند

رئیس قوه قضائیه با طرح سوال از اینکه چرا با حضور نمایندگانی از استان کرمان در سطح مقامات عالی‌رتبه کشور طی چهل سال گذشته، برخی از مشکلات تولیدی معطل مانده است، افزود: تعامل مطلوب میان بخش دولتی و بخش خصوصی در جهت رفع کامل موانع تولیدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز _چهارشنبه دهم آبان ماه_ در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان، اظهار کرد: اگر به نقش اثرگذار تولید و اقتصاد در مقابله با تحریم‌ها واقف باشیم، در وضع قوانین ومقررات و اقدامات حقوقی و غیرحقوقی متفاوت عمل می‌کنیم.

وی با طرح سوال از اینکه چرا با حضور نمایندگانی از استان کرمان در سطح مقامات عالی‌رتبه کشور طی چهل سال گذشته، چرا برخی از مشکلات تولیدی معطل مانده است، افزود: تعامل مطلوب میان بخش دولتی و بخش خصوصی در جهت رفع کامل موانع تولیدی صورت نگرفته است.

رئیس قوه قضائیه نبود برنامه‌ریزی و عدم وجود سیاست‌های روشن، شفاف و غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط را از عمده مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدی بیان کرد و گفت: یکی از معضلات فعالان اقتصادی و تولیدی مسأله بازار عرضه محصولات و محدودیت‌های صادرات است که باید به منظور تسهیل امور اصلاح شود.

وی به فعالان اقتصادی، تولیدی و متولیان اتاق‌های بازرگانی و اصناف و بخش خصوصی توصیه کرد به منظور اتقان قراردادها و تنظیم دفاعیات مستدل در مراجع قضائی، واحدهای حقوقی خود را تقویت کنند و افزود: یکی از مشکلات موجود، عدم حضور و مشارکت فعالان بخش خصوصی در مراجع و مراکز سیاست‌گذار است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که جسارت را از مدیران جسور و فعالان اقتصادی سالم سلب نکنیم و اگر هر فردی از جمله فعال اقتصادی تخلف و جرمی مرتکب شد، او را کمک کنیم تا در مقام جبران برآید نه اینکه او را از حیّز انتفاع ساقط کنیم.

وی افزود: وقتی یک فعال اقتصادی و تولیدی اقدام خلاف قانون انجام می‌دهد و محکوم می‌شود و به زندان می‌رود، باید فعالان بخش خصوصی در تنظیم و تدوین سازوکارهای ناظر بر تمشیت اموال و دارایی‌های او مشارکت کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از مرتفع کردن این مسائل و مشکلات به صورت صلح و سازش استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اختیارات لازم برای رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان کرمان را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم.

نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند

وی هم چنین در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون را جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه دانست و افزود: بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم اما باید توجه کرد که خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛ گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آن‌ها مبادرت می‌ورزیم.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند، تصریح کرد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلف از رئیس جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت داشت و از قضا از اهالی همین استان کرمان بود، به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم، ادامه داد: دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب سبب آزردگی مردم می‌شود، گفت: بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با ظرفیت‌های قانونی موجود، با آن‌ها برخورد کرد تا قانون جامع‌تری تصویب شود.

وی در ادامه انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهرها به بیرون را از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضائی برشمرد و یادآور شد: تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است اما انتقال و جابجایی زندان کرمان در زمره برنامه‌های دستگاه قضائی قرار دارد.

کد خبر 700850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.