منطقه ۱۴ اصفهان در مسیر حذف فیزیکی گردش پرونده‌های شهرسازی

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به تمرکز کامل مدیریت شهرسازی الکترونیک بر تکمیل فرایندها در سامانه اصنو گفت: موضوع حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است و تاکنون آموزش در ۱۳ منطقه شهرداری این کلان‌شهر از جمله منطقه ۱۴ انجام شده است.

عباس افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، سیزدهمین منطقه برای آموزش در خصوص حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در شهرداری بود که طبق جدول زمان‌بندی از پیش اعلام شده، تیمی متشکل از چند حوزه شامل، معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی، بایگانی شهرداری مرکزی و مدیریت شهرسازی الکترونیک در مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر حضور پیدا کردند.

وی افزود: این کار به این صورت انجام می‌شود که در جلسه اول در دفتر مدیر منطقه با حضور تمام مسئولان منطقه اقدام به تبیین موضوع، ترسیم دورنمای کار، ارائه دستورالعمل و بررسی جوانب موضوع پرداخته و در جلسه دوم با حضور کارشناسان در سطح منطقه، به آموزش و ایجاد و اصلاح دسترسی کاربران مرتبط با موضوع می‌پردازند.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها تصریح کرد: این موضوع با پرونده‌های ثبت شده در سامانه اصنو برای فرایند صدور پروانه ساختمانی آغاز می‌شود تا حجم کار مضاعفی به همکاران تحمیل نشود.

وی ادامه داد: در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها اقدامات متنوعی ازجمله حذف فیزیک کارت گذربندی و ایجاد گزارش الکترونیکی، واگذاری بازدید گروه پروانه ساختمانی به کارشناسان دفاتر منتخب پیشخوان دولت، امکان درج توضیحات، هامش نویسی (به مطالبی که در حاشیه کاغذ و نامه و یا یک یادداشت درج می‌شود، هامش یا پی‌نوشت گفته می‌شود) و ثبت گزارش نقشه‌برداری در سامانه انجام شده است.

افرادی خاطرنشان کرد: مقوله ارجاع پرونده از یک واحد به واحد دیگر خارج از فرایند معمول، هامش‌نویسی و دریافت دستورات از مدیران، ارتباط با ادارات مختلف و ثبت شماره و تاریخ توسط سامانه در این فرایند آماده تحویل کاربران فعال شده و برای آن‌ها توضیح داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای این موضوعات فایل راهنمای مناسبی ایجاد و در دسترس همکاران قرار گرفته است تا خللی برای ارائه خدمت مناسب و باکیفیت به شهروندان صورت نگیرد.

کد خبر 700767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.