تزریق واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان اصفهان

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: واکسیناسیون دوره‌ای پرندگان باغ پرندگان ناژوان در برابر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان ناژوان اصفهان هر سال و هم‌زمان با آغاز فصل رفت و برگشت پرندگان مهاجر از آسمان کشور و با توجه به احتمال انتقال ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوع H5 به پرندگان صنعتی و آزاد داخل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: مجموعه گردشگری ناژوان و باغ پرندگان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان توسط همکاران و کارشناسان مجموعه تحت نظارت مشاور دامپزشک مدیریت به‌منظور ایمن‌کردن و مقاوم‌سازی پرندگان موجود در برابر ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به واکسیناسیون پرندگان اقدام می‌کند.

تزریق واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان اصفهان

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تصریح کرد: این واکسن از نوع ویروس کشته شده است و برای انجام واکسیناسیون ضمن رعایت رفاه و آرامش بازدیدکنندگان، با آماده‌سازی پرندگان از طریق کمک‌ها و حمایت‌های دارویی و تغذیه‌ای لازم قبل و بعد از واکسیناسیون و با کمترین استرس انجام می‌شود، به این صورت که طی چند روز انواع گونه‌های پرندگان مهار و تحت تزریق میزان مناسب از واکسن قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه، ششم آبان ۱۴۰۲ تا پایان هفته جاری (یازدهم آبان) مرحله اول عملیات واکسیناسیون با استفاده از واکسن Zoetis در حال انجام است.

قائلی گفت: همکاران و کارشناسان در مرکز گردشگری باغ پرندگان ضمن حفظ و حراست از ذخیره ژنتیکی موجود، تأمین شرایط زیستی مناسب و بهداشتی برای پرندگان را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند و همواره با رعایت و اجرای پیشرفته‌ترین تمهیدات قرنطینه‌ای و بیوسکیوریتی فضایی امن و مطمئن را برای بازدیدکنندگان تأمین می‌کنند که اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرکز گردشگری باغ پرندگان نمونه‌ای بارز و عمل شده از این اقدام‌ها است.

تزریق واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان اصفهان

وی ضمن قدردانی از زحمات همکاران و مشاور مدیریت و همکاری‌ها و پشتیبانی‌های اداره کل دامپزشکی و سازمان محیط زیست استان در راستای ایجاد این شرایط افزود: امیدواریم مجموعه باغ پرندگان ناژوان همچون گذشته پیشرو و پویا افتخار پیشرفت در عرصه عملکردی خود را با هم‌افزایی همکاران و مجموعه‌های یاد شده حفظ کند و گسترش دهد و گزارش اقدامات جدید خود را به‌صورت مستمر به اطلاع شهروندان و گردشگران برساند.

کد خبر 700605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.