انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: با عنایت به فعالیت مستمر هنرمندان عرصه موسیقی عرفانی و دف نوازی و با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی اظهار کرد: کردستان خاستگاه دف و مولودی‌خوانی‌های باشکوه در وصف و نعت پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) است و همین خصیصه زمینه راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان با تاکید وزیر فرهنگ را فراهم کرد.

وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان جای انجمنی فعال در عرصه موسیقی عرفانی به ویژه دف بسیار خالی بود که همین امر موجب شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد امتیاز راه‌اندازی انجمن دف به این استان اعطا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: یکی از مصادیق شهر خلاق موسیقی سنندج پرداختن به عرصه موسیقی عرفانی بوده است و در شهر سنندج هنرمندان عرصه دف‌نوازی و مداحی در طول سال دارای فعالیت‌های بسیار چشمگیری هستند که در این راستا نیازمند انجمنی برای ساماندهی بودند.

وی به فرآیند راه‌اندازی انجمن ملی دف اشاره کرد و گفت: ما در سطح استان کردستان برای همه هنرها و فعالیت‌های فرهنگی انجمن‌های فعالی داریم که به عنوان بازوان فرهنگی و هنری در برگزاری جشنواره‌ها، مراسم‌ها و همایش‌ها به اداره کل ارشاد کمک می‌کنند و حال در عرصه دف نیز صاحب انجمن شده‌ایم.

دریایی ضمن قدردانی از پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه‌اندازی انجمن دف در کردستان، افزود: راه‌اندازی این انجمن، در برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای دف و گردهمایی‌های این عرصه و شرکت گروه‌های دف نوازی در جشنواره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 700539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.