موافقت شورا با درخواست اداره املاک شهرداری اراک

شورای شهر اراک با درخواست اداره املاک شهرداری و پیشنهاد کمیسیون عمران و شهرسازی به منظور تسهیل‌گری برای آماده‌سازی زمین‌های ۹۰ هکتاری در راستای خیابان‌کشی و زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای اسلامی شهر اراک شامگاه دوشنبه_ هشتم آبان‌ماه_ در صحن علنی که با ریاست داوود قربانی برگزار شد، به شهرداری این شهر اجازه داد، در صورتی که ۸۰ درصد از مالکان اراضی با شهرداری توافق کردند، این نهاد می‌تواند با رعایت قید ضوابط و مقررات قانونی فنی و شهرسازی اقدام به آغاز کار اجرایی کند. این موضوع با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه به درخواست نامه شهرداری اراک و پیشنهاد کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری درباره موافقت با خرید و تملک یک قطعه زمین در خیابان ابوذر به مساحت ۱۷۱ متر مربع با یک طبقه مسکونی که به طور کامل در طرح معبر است، بر اساس متمم دوم بودجه سال جاری و یا سال آینده با رعایت مقررات و قوانین حاکم بر موضوع با ۹ رأی موافق تصویب شد.

مصوبه دوم شورای اسلامی کلانشهر اراک درباره نامه پیشنهاد کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری در خصوص درخواست اصلاح توافقنامه میان شهرداری و مؤسسه خیریه امام رضا مبنی بر واگذاری حق بهره‌برداری از منافع عرصه و عیان یک قطعه زمین به عنوان خوابگاه ایتام و اطفال بدسرپرست یا بی‌سرپرست اختصاص یافت که با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

مصوبه بعدی شورای اسلامی شهر اراک هم به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه اختصاص یافت و با درخواست مجوز به دست‌اندرکاران ستاد اربعین به منظور تهیه و اهدای ۸۸ کارت هدیه به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از محل ردیف بودجه مصوب با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

در این جلسه، نامه پیشنهادی کمیسیون عمران و ترافیک درباره اخذ مجوز برای ارائه یک نسخه از نقشه هوایی کلانشهر اراک به اداره کل راه و شهرسازی به صورت رایگان با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

اعضای شورای شهر اراک همچنین با درخواست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اراک درباره تفاهمنامه واگذاری حق بهره‌برداری از بازارچه‌های میوه و تره‌بار به تعاونی روستایی استان مرکزی به مدت دو سال به گونه‌ ای که مجری طرح باید میوه با کیفیت درجه یک با قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده با ۲۰ الی ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار را فراهم کند؛ با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 700327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم مشهدی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام لطفاً یه فکر اساسی برای زمینهای قنات بکنید که باعث شده شهرمثل یک روستابه نظربیاداینجاازسنجان وکرهرودبه شهرنزدیکتراست ولی ازروستای پشت کوه هم بدتربه چشم می خوردچه پدرکشتگی بامردم این منطقه دارید لطفاً بگویید