پویایی مراکز دینی و فرهنگی تیران و کرون مستلزم جوان‌سازی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: پویایی مراکز دینی و فرهنگی تیران و کرون مستلزم جوان سازی تیم اجرایی و کادرسازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی معینی عصر امروز- دوشنبه هشتم آبانماه- در نشست مشترک با رئیس رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون به ظرفیت فعال و موجود فرهنگی در این شهرستان اظهارکرد: این ظرفیت فعال و موجود از نبود هم افزایی بین بخشی و مدیریت سنتی رنج می‌برد و نتوانسته به حد بالا برسد.

وی افزود: موازی کاری، عدم همکاری‌های مشترک، تصمیمات سلیقه‌ای و دور از برنامه چالش جدی پیش روی مراکز فرهنگی، قرآنی و مذهبی است که تعامل بین دستگاه‌های اداری متولی در این حوزه و تشکل‌های زیر مجموعه می‌تواند ضمن مدیریت منابع مالی بر کیفیت فعالیت‌ها بیفزاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به جوان سازی تیم اجرایی مراکز فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: کادر سازی و واگذاری امور به نسل جدید متعهد و متخصص می‌تواند فرصت‌های خاصی را برای ارائه خدمات فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در بیش از ۵۰ مسجد این شهرستان کانون فرهنگی و هنری تأسیس شده، تصریح کرد: تعامل جوانان با نوجوانان مساجد با هیأت امنا و خادم پیشکسوت سخت شده که نگرانی‌هایی را در اجرا به همراه داشته است.

معینی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی خوبی در کانون‌های مساجد نهفته، خاطرنشان کرد: تعامل این مراکز با همدیگر و دیگر مراکز مثل بقاع متبرکه، عرصه خدمت رسانی را متنوع و فعال‌تر می‌سازد.

وی شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری را مهم خواند و گفت: چهره‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی باید معرفی، تجلیل و مورد حمایت قرار گیرند و افراد مستعد و هنرآموز این رشته‌ها زمینه رشد و پیشرفت را فراهم ببینند.

لزوم کادرسازی و جوان سازی تیم اجرایی مراکز فرهنگی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون به آمادگی برای تعامل بین بخشی دستگاه‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: کادرسازی و استفاده ازجوانان در مدیریت مراکز فرهنگی از جمله بقاع متبرکه این شهرستان آغاز شده که نتایج آن در نوع برنامه‌ها مشهود است.

حامد جعفرزاده با بیان اینکه تغییراتی در هیأت امنا آستان مقدس امامزادگان این منطقه رقم خورده، تصریح کرد: از جوانان توانمند برای بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی امامزادگان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در تشکیل هیأت امنا مساجد و انتخاب خادمان نیز این موضوع حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: قوانین مالی، خدماتی و مدیریت مساجد مثل بقاع متبرکه باید توسط متولیان این مراکز اجرایی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون اضافه کرد: مراکز فرهنگی باید مرکز تعاملات، فعالیت‌های مؤثر و کارآمد و هدفمند باشد و نباید رفتار سلیقه‌ای رقم بخورد.

کد خبر 700313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.