استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره نان در شهرداری کرمان

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در یکصد و هفدهمین نشست عمومی، با استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در کرمان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست عمومی شورای شهر کرمان که امروز _دوشنبه هشتم آبان ماه_ با حضور اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، پیرامون راه‌اندازی و استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان برگزاری جشنواره نان را پرهزینه دانست و به آن انتقاد کرد و حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر با بیان اینکه جشنواره نان موضوعی تخصصی است و در حیطه مسئولیتی سایر ارگان‌هاست، اظهار کرد: این رویداد با وجود آورده‌های فرهنگی و اجتماعی، در کیفیت نان تأثیری نداشت.

اما سید محمدصادق تقوی رئیس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر کرمان با بیان اینکه موضوع سبک زندگی سالم یکی از وظایف سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری به عنوان متولی این رویداد است، تصریح کرد: جشنواره ملی نان دستاوردهای موفقیت‌آمیزی برای شهرداری داشته است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در سطح ملی خوش درخشیده است، افزود: در حال حاضر رقابتی برای میزبانی جشنواره ملی نان در کشور ایجاد شده است و نباید سهل‌انگاری کنیم و مانند جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره کودک و نوجوان میزبانی را از دست بدهیم.

تقوی لزوم استقرار دبیرخانه را برای زمینه‌سازی اهداف اصلی جشنواره ضروری خواند و ادامه داد: جشنواره نان قرار نیست در مدت زمان چند روز در کیفیت نان تأثیر بگذارد؛ این رویداد یک اتفاق نو شهری است و می‌تواند با استقرار دبیرخانه دائمی در شهرداری، مدیریت شود.

محمود بابایی دیگر عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز ضمن اعلام موافقت با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در شهرداری کرمان، گفت: این رویداد در راستای هویت‌سازی برای مردم است و می‌تواند در معرفی فرهنگ کرمان نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه محمدرضا کمساری نایب رئیس شورا با تأکید بر اینکه راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره ملی نان نباید وظیفه ذاتی سایر ارگان‌ها را به دوش بکشد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد موضوعاتی از قبیل نان سالم و آموزش فرهنگ استفاده از نان سالم محور فعالیت دبیرخانه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، این مصوبه که پیش از این در کمیسیون فرهنگی با سه رأی موافق پذیرفته شده بود، در صحن شورا با هفت رأی موافق، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع تصویب شد.

کد خبر 700215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.