آیین گرامیداشت شهید فهمیده در کرج برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فرارسیدن روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی گفت: این روز یادآور رشادت شهید محمد حسین فهمیده، شهید شاخص کرج است که یکی از چهره های ماندگار و به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود محمدی امروز _یکشنبه، هفتم آبان‌ماه_ در یکصدوچهلمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای شورا، شهردار، معاونین و مدیران شهری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معزز دانش‌آموز، فرارسیدن هشتم آبان را گرامی داشت و اظهار کرد: شهید فهمیده یکی از دانش‌آموزان بسیجی کشور ما است که با نثار خون پاک خویش بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

وی افزود: امام بزرگوار این طفل ۱۳ ساله را رهبر قلمداد فرمودند، چرا که اقدام او منشأ حماسه‌های سترگ شد و تحولی عظیم در شیوه دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام رقم زد.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به مشارکت مدیریت شهری کرج در برگزاری یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموزی استان البرز تصریح کرد: این آئین روز سه‌شنبه نهم آبان برگزار می‌شود و از مدیریت شهری کرج درخواست می‌شود که تبلیغات شهری و سایر خدمات مرتبط با برنامه را به نحو مطلوب انجام و نهایت همکاری معمول داشته باشند.

به گزارش ایمنا، زنده نگه داشتن نام و یاد شهید محمدحسین فهمیده از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس از اهداف آئین یادبود است، این شهید ۱۳ ساله ساکن شهر کرج بوده است که در هشتم آبان ۱۳۵۹ با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 700053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.