جزئیات وام اشتغال‌ سربازان در سال ۱۴۰۲ + شرایط دریافت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سقف وام خوداشتغالی که برای سربازان مهارت دیده در نظر گرفته شده، اکنون ۱۵۰ میلیون تومان است که البته ممکن است این رقم در سال آتی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهرداد پناهپوریان اظهار کرد: امروز خدمت مقدس سربازی تغییرات بسیار زیادی با گذشته دارد و به نوعی افزون بر اینکه جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی از حقوق قابل توجهی برخوردار هستند در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند که کسب مهارت در این دوره‌ها به نوعی تضمین‌کننده آینده شغلی آن‌ها است.

وی افزود: تمام مشمولانی که به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند در طول خدمت در دوره‌های مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت داده می‌شوند و مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این دسته از سربازان وظیفه پس از انجام خدمت مقدس سربازی خود می‌توانند بر مبنای مهارت کسب شده یا مدرک تحصیلی خود اقدام به وام خود اشتغالی تحت عنوان وام سرباز ماهر دریافت کنند.

وی ادامه داد: سقف وام خود اشتغالی که برای سربازان مهارت دیده در نظر گرفته شده اکنون ۱۵۰ میلیون تومان است که البته ممکن است این رقم در سال آتی افزایش پیدا کند.

سرهنگ پناهپوریان اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی دریافت هرگونه وام از بانک‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی، دریافت گواهی‌نامه و پایان نامه دوره‌های تحصیلی، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و استخدام در وزارت خانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی منوط به ارائه مدارک لازم مبنی بر رسیدگی به وضعیت مشمولیت فرد از اداره وظیفه عمومی است و بنابراین به افرادی که واجد شرایط مشمولیت هستند، توصیه می‌شود، هرچه زودتر وضعیت خود را مشخص یا برای اعزام به خدمت مقدس سربازی اقدام کنند.

کد خبر 700001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز ماهر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    13 1
    سال ۹۸ پایان خدمت گرفتم دوره را هم رفتم مدرک فنی حرفه ای را هم گرفتم ولی نه من نه هیچ کس از هم دوره ای هام وام را نگرفتن یک سایت اعلام کرده اند با ادرس سرباز ماهر دات آی آر که از دسترس خارجه و کلا سرکاریه میخام بگم گول این وعده ها را نخورین
  • سرباز IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    3 0
    ببخشید این سایت کی باز میشه که بتونیم درخواست ثبت کنیم؟! همه ش فقط مصاحبه میکنن که وام میدیم و ۱۵۰ تومن میدیم و... بگید کی سایت باز میشه؟! تابستون رفتیم پلیس +۱۰ گفتن بخشنامه ش نیومده بعدشم تا الان هرچی پیگیری کردیم خبری نبوده، فقط مصاحبه
  • بهنام IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 0
    من شرایطشو دارم و خدمتم سال 99 تموم کردم... مدرکم دیپلم فنی حرفه ای مکانیک خودرو دارم ولی رفتم گفتن که با دیپلم نمیشه باید مدرک از خود فنی حرفه باشه.... مگه دیپلم مدرک حساب نمیشه؟؟؟؟
    • ابراهیمی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      شما باید یک مدرک از فنی حرفه ای مثلا پرورش قارچ و از این قبیل داشته باشید