سایت زباله شهرداری ارومیه تهدید جدی برای آب‌های زیرزمینی است

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پیرو گزارش‌های رسیده، موضوع نفوذ شیرابه سایت زباله به آب‌های زیرزمینی، منابع زیست‌محیطی را در آینده دچار بحران خواهد کرد و سازمان مدیریت پسماند باید به طور جدی در راستای رفع آن اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش، لایروبی و پوشش کانال‌ها و جوب‌ها باید به طور جدی از سوی مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انجام گیرد تا نعمت الهی به بحران تبدیل نشود.

وی افزود: سال گذشته شاهد بروز مشکلات سرازیر شدن آب‌های سطحی به معابر شهری و نارضایتی شهروندان شدیم، از این رو امید می‌رود امسال با مدیریت یکپارچه درصدد رفع این موانع باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست خاطرنشان کرد: در فصل زمستان و اجرای عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی، استفاده از نمک‌پاشی در معابر شهری باعث خشک شدن و آسیب به درختان می‌شود و امید می‌رود امسال با استفاده از فناوری‌های نوین و تا حد ممکن کاهش استفاده از روش‌های قبلی، این مشکل رفع شود.

منافی اضافه کرد: موضوع اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بارها در شورا و کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته، اما اقدام اساسی در این راستا انجام نشده است.

وی ادامه داد: پیرو گزارش‌های رسیده، موضوع نفوذ شیرابه سایت زباله به آب‌های زیرزمینی، منابع زیست محیطی را در آینده دچار بحران خواهد کرد و سازمان مدیریت پسماند به طور جدی در جهت رفع آن اقدامات اساسی را انجام دهد.

منافی تاکید کرد: راه‌اندازی مخازن زباله تر و خشک در معابر اصلی و فرعی شهر ارومیه می‌تواند از لحاظ زیست محیطی برای مدیریت شهری مفید و مؤثر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه جمع‌آوری زباله‌های شهری و تفکیک زباله از سوی شهرداری انجام شود.

منافی افزود: امروز بسیاری از دکه‌های مطبوعاتی تبدیل به دکه‌های مواد غذایی شده است و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری باید در راستای یکسان‌سازی آن‌ها اقدام کند.

کد خبر 699934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.