پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط اجتماعی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده در این شورا گفت: بدیهی است پیشرفت شهرها در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها و اجتماع و نشاط خانواده در گرو بالندگی زنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در نخستین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: کمیسیون بانوان و خانواده شورا برای اولین بار در دوره ششم شورا با حمایت و مصوبه اعضای شورا در راستای سیاست‌گذاری در حوزه بانوان، حمایت از جایگاه، منزلت و حقوق اسلامی بانوان جامعه و بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری، همچنین پیگیری اجرای سیاست‌های کمی خانواده و جمعیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

وی ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده داغدار کودک سه‌ساله که حمله حیوانات ولگرد منجر به جان باختن او شد، افزود: اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا افزایش میزان مشارکت و بهره‌گیری کارآمد از نقش مؤثر بانوان در جامعه، برجسته‌سازی نقش زنان در پیروزی دفاع مقدس و موفقیت مردان، استحکام بخشی خانواده‌ها، الزامات مورد نیاز جامعه، ارتقای سطح نگرش و خودباوری زنان عنوان شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط اجتماعی است، اضافه کرد: بدیهی است پیشرفت شهرها در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها و اجتماع و نشاط خانواده در گرو بالندگی زنان است.

نوروزی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی بانوان و ایجاد نگرش مثبت به نقش زنان در حوزه فرهنگی، ارتقای سلامت، بهداشت، اقتصاد و اشتغال‌زایی این بانوان از برنامه‌ها و اهداف دیگر کمیسیون است.

ایجاد فضاهای ویژه زنان و دختران جوان در شهر ارومیه

وی تاکید کرد: پس از شش دوره از شوراها، غفلت راهبردی از پرداختن به بانوان و خانواده مواجه هستیم؛ بنابراین امیدوارم این گام رو به جلو مورد حمایت و همکاری تمام دست‌اندرکاران قرار گیرد و با این توصیف که ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم، این مورد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

نوروزی تاکید کرد: برای اجرا شدن مصوبات کمیسیون بانوان، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری باید به موضوع سلامت بانوان شاغل در مدیریت شهری ورود کند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: در اولین جلسه این کمیسیون پیشنهادهایی مطرح می‌شود که به‌طور جدی باید در دستور کار قرار گیرد این تصمیمات عبارت از غربالگری سرطان ویژه بانوان، حمایت از داروهای تقویتی مادران بارور و نابارور، کمک‌هزینه درمان باروری همکاران شهرداری که در جهت حمایت از فرامین مقام معظم رهبری برای جوان‌سازی جمعیت انجام می‌شود.

نوروزی افزود: ایجاد فضاهای ویژه بانوان به‌ویژه دختران جوان در شهر ارومیه نیز از مسائل مطرح در این کمیسیون بوده و تهیه لباس فرم، همچنین تهیه چادر برای بانوان چادری در حمایت از حجاب، برای بانوان شاغل در مجموعه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

نوروزی با اشاره به حضور بانوان در فرهنگسراهای شهرداری ارومیه تصریح کرد: حضور بانوان شاغل در فرهنگسراهای شهرداری به عنوان بازوی توانمند و اجرایی شهرداری، فرصتی ارزشمند برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای حضور و مشارکت بانوان در راستای توانمندسازی آن‌ها است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طی یک فراخوان عمومی باید از مشاوران و حقوقدانان جهادی برای یاری رساندن به خانواده‌های کم‌درآمد و نیازمند دعوت به همکاری شود.

کد خبر 699919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.