شکارچی ۹ راس کَل وحشی در دنا به دام افتاد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچی متخلف که اقدام به شکار ۹ رأس کَل وحشی در منطقه دنا کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام جاودان‌خرد امروز _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران از دستگیری بی‌رحم‌ترین متخلف دنا خبر داد و اظهار کرد: از یک ماه قبل بود که محیط‌بانان یگان حفاظت پارک ملی دنا، با دریافت اطلاعاتی رفتار یک متخلف حرفه‌ای را زیر نظر گرفتند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته متخلف در حالی به‌طور کامل در تور اطلاعاتی مأمورین یگان حفاظت پارک ملی دنا قرار گرفت که وی پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور، اسلحه خود را پنهان می‌کرد و به خانه خود بر می‌گشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت دوست دنا، مأمورین در جریان تمام اطلاعات و اقدامات شکاری وی قرار گرفته وبا هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همراهی پلیس اطلاعات، پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری وی، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل‌های دنا با همان اسلحه هرنت (اسلحه‌های با صدای خیلی کم که صدای شلیک آن گاه بیشتر از ۱۰۰ متر شنیده نمی‌شود) بودیم.

وی اضافه کرد: با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلف، معلوم شد که وی تعداد ۹ رأس کل با همین اسلحه شکار کرده‌است.

جاودان خرد تاکید کرد: متخلف با دستور مراجع قضائی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رأی نهایی به‌صورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می‌شود.

وی ضمن تشکر از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست، گفت: هم‌وطنان می‌توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش‌های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضائی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

به گزارش ایمنا، جریمه حقوقی شکار هر رأس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم است.

کد خبر 699171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.