بازیافت، اقتصاد مدور پایتخت استرالیا را رونق بخشید

مدیران کانبرا، پایتخت استرالیا، از وضع قوانین جدید برای رونق اقتصاد مدور در شهر خبر داده‌اند و در نظر دارند از طریق استفاده دوباره از پسماندهای قابل بازیافت شهری این هدف را تحقق ببخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت محلی پایتخت استرالیا قوانین جدیدی مبنی بر رونق اقتصاد دایره‌ای در شهر وضع کرده که قرار است به دنبال آن، مواد پسماند به عنوان منابعی ارزشمند برای بهبود اقتصاد شهر در نظر گرفته شود و رونق معیشت مردم را به دنبال داشته باشد. در این راستا، تغییراتی متمرکز بر بهره‌گیری از منابع بیشتر در اقتصاد برای زمان طولانی‌تر به منظور ایجاد مشاغل پایدارتر به وجود خواهد آمد که می‌تواند به سهم خود از طریق کاهش نرخ بیکاری، به افزایش برابری میان شهروندان پایتخت نیز منجر شود.

ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف و رونق اقتصادی

در اعمال قوانین جدید مدیران محلی به پیروی از قانون توقف تولید بعضی از ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف دولت، اجازه ممنوع کردن تولید و استفاده از محصولات مشکل‌ساز و غیر پلاستیکی را دارند. در واقع دولت محلی کانبرا با تمرکز بر این اصل که تنها مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف برای محیط زیست زیان‌آور نیست، بلکه بعضی از مواد غیر پلاستیکی نیز می‌تواند حتی بیشتر از پلاستیک به طبیعت و سلامت جانداران لطمه وارد کند، به مدیران محلی اجازه ممنوعیت تولید هرگونه مواد مشکل‌ساز را در شهر صادر کرده است.

رونق اقتصاد مدور پایتخت استرالیا با وضع قوانین بازیافت

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه از سوی دولت محلی انجام خواهد شد، استخدام نیروهای جدیدی است که الزامات پردازش پسماندهای قابل بازیافت را ارائه می‌دهند و از این طریق به تسهیل انجام فرآیندهای تفکیک و بازیافت مواد پسماند باارزش توسط افراد مسئول کمک کنند. این مرحله تقریباً شبیه به ممنوعیت تدریجی تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی است به این صورت که هر زمان دولت محلی تولید هرگونه مواد سمی پلاستیکی یا غیر پلاستیکی را ناسازگار با استانداردهای سلامت محیط زیست بداند، عموم را به ارائه پیشنهادات خود، قبل از هر گونه تصمیم‌گیری مقامات مبنی بر ممنوعیت تولید، دعوت می‌کند.

مشورت‌های میان مدیران پایتخت استرالیا مبنی بر پیش‌تنظیم مقررات برای لایحه جدید آغاز و یک بیانیه مقرراتی از سوی ذی‌نفعان، مدیران مراکز تجاری و صنعتی ارائه شده است. در این بیانیه مزایای اعمال قوانین جدید برای محیط زیست به واسطه کاهش انتشار کربن و مدیریت پسماندها مورد تمرکز قرار گرفته و به عنوان منابعی بسیار مهم برای رونق اقتصاد، به ویژه مدل دایره‌ای معرفی شده است.

کد خبر 699155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.