رصد کامیون‌ها از مبدا تا مقصد ملاک تخصیص سهمیه سوخت است

استاندار هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از محل بارنامه‌های صوری، به نحوی برنامه‌ریزی شده است تا کامیون‌هایی که برای آن‌ها بارنامه صادر می‌شود بر اساس سامانه‌های پایشی در مبدا و مقصد رصد شوند و تخصیص سهمیه سوخت نیز بر همین مبنا انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر امروز _ چهارشنبه سوم‌آبان‌ماه _ در نشست کارگروه مقابله با قاچاق سوخت، با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه سوخت در استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: این یارانه توزیعی در یک هفته از کل بودجه عمرانی استان بالاتر است؛ بنابراین باید فرایندی تعریف شود که این میزان از ثروت ملی در همان هدفی خرج شود که برای آن تخصیص یافته نه اینکه در جیب عده‌ای سودجو برود.

وی با بیان اینکه بارنامه صادره و تأیید شده توسط اداره کل راهداری مرجع تأیید سوخت است، افزود: بخش عمده‌ای از قاچاق سوختی که در استان شاهدیم از طریق بارنامه‌های صوری انجام می‌شود، بنابراین روش‌هایی دقیق برای صحت‌سنجی این بارنامه‌ها تعریف شده تا تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح ساماندهی شناورهای مصرف کننده سوخت یارانه‌ای، خاطرنشان کرد: رصد تردد جهت تخصیص سوخت به شناورها نیز در دستورکار است و ان‌شاالله به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد. به منظور حل مشکل و تسریع در تحویل سوخت به مصرف‌کنندگان واقعی و حل مشکل ایشان این طرح اجرا خواهد شد که ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت، سبب تسریع و توزیع بهتر فراورده‌های نفتی خواهد شد.

کد خبر 698955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.