فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام / رژیم صهیونیستی به اضمحلال نزدیک‌تر شده است

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پایه‌های قدرت رژیم صهیونیستی به‌شدت متزلزل و به نابودی و اضمحلال نزدیک‌تر شده است، گفت: خود فلسطینی‌ها باید کار را یک‌سره کنند و این موقعیتی را که امروز در عملیات طوفان‌الاقصی ایجاد کرده‌اند، تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نشست قاهره و دستاوردهای آن برای ملت بی‌پناه فلسطین اظهار کرد: این نشست در عمل دستاورد ویژه‌ای نداشت و بیانیه‌ای هم صادر نشد، اما نباید سخنرانی برخی مسئولان و مقامات کشورهای عربی از جمله السودانی را نادیده گرفت.

وی سخنان السودانی، نخست‌وزیر عراق را شجاعانه و قهرمانانه توصیف کرد و افزود: اگر بخشی از سخنان او مورد توجه قرار می‌گرفت یا در بیانیه‌ای بخشی از این صحبت‌ها را صادر می‌کردند، می‌توانست جهش قابل توجهی در این نشست محسوب شود تا شرکت‌کنندگان در این نشست نزد وجدان‌های خود و مردم مظلوم فلسطین شرمنده نباشند.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا ادامه داد: از سوی بعضی سخنرانان دیگر از جمله امیر قطر و حتی بن سلمان برخلاف انتظار سخنانی خوبی مطرح شد، اما سخنان سران سایر کشورها به‌خصوص احمد ابوالغیث، به عنوان دبیر کلی اتحادیه عرب و رئیس نشست، به‌گونه‌ای بود که گویا آن‌ها سخنگوی رژیم صهیونیستی بودند.

وی با اظهار نارضایتی از اینکه هیچ بیانیه‌ای برای کاستن آلام و رنج‌های مردم فلسطین در این نشست صادر نشد، تصریح کرد: سران کشورهای حاضر از جنایات رژیم به‌طور مستقیم حمایت نکردند، اما درخواست آتش‌بس را از سوی دو طرف داشتند و نسبت به موضوعاتی که در این اجلاس باید مطرح می‌شد، سکوت کردند که تأسف برانگیز بود.

صدرالحسینی تاکید کرد: لازم بود در نشست قاهره گروه‌های مقاومت فلسطینی را به عنوان قهرمانان ملی فلسطین گرامی می‌داشتند و سعی می‌کردند به شیوه‌ای عمومی به آن‌ها کمک یا بخشی از توان نظامی خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه مستقر کنند و کارهای بسیار ساده‌ای را در این رابطه انجام دهند تا رژیم صهیونیستی جنایاتی را که به دنبال نسل‌کشی در غزه است، انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مطالب و موضوعاتی در نشست مطرح شد که تکرار حرف‌های ۴۰ سال گذشته و قرارداد اسلو بود.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه این نشست آورده‌ای برای ملت فلسطین نداشت، تصریح کرد: تنها جسارت عملیات‌های سنگین علیه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شد تا علاوه بر اعطای مشروعیت به این رژیم، زمینه سازش با آن را فراهم کند. سخنانی که در طول ۴۰ سال گذشته هیچ ارزشی برای فلسطینیان نداشت و طرف‌های غربی نیز هیچ تعهدی از تعهدات خود را انجام ندادند.

وی با بیان اینکه پایه‌های قدرت رژیم صهیونیستی به‌شدت متزلزل و به نابودی و اضمحلال نزدیک‌تر شده است، تاکید کرد: خود فلسطینی‌ها باید کار را یک‌سره کنند و موقعیتی را که امروز در عملیات طوفان‌الاقصی ایجاد کرده‌اند تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

صدرالحسینی با تاکید بر لزوم حل مسئله فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام در داخل فلسطین خاطرنشان کرد: به‌طور قطع هزینه‌های مسیر مقاومت از سازش کمتر است.

کد خبر 698886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.