قیمت خرید ایرتگ اپل و مشخصات + ردیاب Apple AirTag چگونه کار می کند و چیست

ایرتگ اپل (Apple AirTag) ردیاب‌ کوچکی با امکان اتصال بلوتوثی است که برای پیدا کردن وسایل گمشده کاربرد دارد.

به گزارش ایمنا، Apple airtag یکی از محصولات جذاب شرکت اپل و یک گزینه مناسب برای افرادی است که وسایل شخصی نظیر کیف پول، جا سوئیچی یا کلیدهایشان را گم می‌کنند.

ایرتگ چیست؟

Airtag از طریق نصب اپلیکیشن Find my روی گوشی اپل ردیابی وسایل را انجام می‌دهد. ایرتگ دارای تراشه‌های داخلی است که به آنها اجازه می‌دهد به آیفون متصل شده و مکان دستگاه‌های متصل به آن را گزارش کنند. افرادی که گوشی آی‌پد، آیفون و مک دارند برای گزارش موقعیت دستگاه گم شده خود با اتصال به ایرتگ اپل می‌توانند از آن استفاده کنند.

قیمت خرید ایرتگ اپل و مشخصات + ردیاب Apple AirTag چگونه کار می کند و چیست

نحوه عملکرد ایرتگ ها

کاربر یک ایرتگ را به وسیله مدنظر خود وصل می‌کند و با نزدیک شدن هر کدام از آن‌ها به آیفون، تگ مورد نظر با آیفون جفت می‌شود. بعد از این کار اگر کاربر آن وسیله را گم کند دو حالت رخ می‌دهد، اگر وسیله مورد نظر در محدود بلوتوث (فاصله حدود ۱۰ متری از گوشی کاربر) باشد، چون این تگ ها به صورت دوره‌ای سیگنال‌های بلوتوث به اطراف منتشر می‌کنند، کاربر می‌تواند موقعیت تقریبی وسیله مورد نظر را از طریق اپ Find My پیدا کند. اگر گوشی کاربر دارای چیپ UWB باشه (ایفون های ۱۱ به بعد)، موقعیت وسیله با دقت بالایی به کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند بلندگوی ایرتگ را فعال کند تا بتواند وسیله مورد نظر را از طریق صدا هم پیدا کند. حال اگر شیء گم شده فراتر از محدوده بلوتوث گوشی کاربر باشد (برای مثال کاربر کوله پشتی را در باشگاه جا گذاشته است) در این صورت کاربر باید حالت Lost Mode یا گم شده را برای ایرتگ فعال کند. در این حالت سینگال های بلوتوث ایرتگ روی کوله پشتی توسط دستگاه‌های اپل اطراف (بدون اینکه سایر افراد خبر داشته باشند) دریافت شده و به سرورهای اپل فرستاده می‌شود. در نتیجه اپل از طریق اپ Find My می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که کوله پشتی او در مکان مورد نظر پیدا شده است.

ویژگی‌های کاربردی Airtag

ایرتگ دارای بلوتوث، شتاب سنج، چیپ UWB، بلندگو و باطری سکه‌ای است و مقاومت در برابر آب، IP67 و گرد و غبار دارد. به این معنا که در شرایط آزمایشگاهی تا یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه در آب کار می‌کند. بنابراین ایرتگ اپل در برابر مایعات ناشی از باران یا نشت های تصادفی به خوبی مقاومت می‌کند. همچنین ایرتگ‌ها ایجاد صدا خواهند کرد تا کاربر بتواند به وسیله صدای ایجاد شده وسیله مورد نظر خود را در محیط منزل یا محیط کار پیدا کند. این ردیاب زمانی که به وسیله‌ای متصل می‌شود، یک سیگنال بلوتوث ارسال می‌کند که سایر دستگاه‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند و به ردیابی آن کمک کنند. طبق گزارش‌ها، apple airtag نیز به قابلیت واقعیت افزوده مجهز است؛ به طوری که به کاربر این امکان را می‌دهد با قرار دادن دوربین خود در محلی که ممکن است کلیدها یا سایر موارد او باشد، آیتم گم‌شده‌ی مدنظر را پیدا کند.

طراحی ایرتگ اپل

ایرتگ یک دستگاه ردیابی کوچک و دکمه‌ای شکل که یک طرف آن سفید و ساده و طرف دیگر آن با رنگ نقره‌ای براق و لوگوی اپل با ابعاد ۳.۵ سانتی متر و قطری معادل ۸ میلیمتر و وزن آن ۱۱ گرم است.

برد ایرتگ چقدر است

با استفاده از سیستم ماهواره‌های جی پی اس و بدون نیاز به اینترنت، ایرتگ در همه جا قابل ردیابی است.

امنیت و حریم خصوصی ایرتگ اپل

هر ایرتگ تنها به یک اپل آیدی متصل می‌شود و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند آن را ردیابی کند. زمانی که ایرتگ بر روی اپل آیدی شما فعال است، فرد دیگری نمی‌تواند اتصال شما به آن را قطع کند و خود از آن استفاده کند. داده‌های مربوط به موقعیت مکانی و تاریخچه مکانی در ایرتگ ذخیره نمی‌شوند و دستگاه‌هایی که مکان ایرتگ گمشده را ارسال می‌کنند ناشناس می‌مانند و داده‌های مکان در هر مرحله رمزگذاری می‌شوند. اپل محدودیت‌های امنیتی ایجاد کرده که از استفاده ایرتگ برای اهداف ردیابی ناخواسته و مخفیانه جلوگیری می‌کند. اگر ایرتگی که مربوط به فرد دیگری است در وسایل شما و برای مدتی همراه شما باشد، آیفون شما هشداری درباره شناسایی ایرتگ در نزدیکی شما ارسال می‌کند و شما را از وجود ایرتگی مربوط به فرد دیگر با خبرمی‌کند. در این حالت بر روی آیفون خود اعلانی به فرم "AirTag Detected" می‌بینید که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود. هشدار "AirTag Detected" زمانی فعال می‌شود که ایرتگ از صاحبش جدا شود. یک ایرتگ به مدت هشت تا ۲۴ ساعت دور از صاحب خود، صدایی را پخش می‌کند تا شما را از حضور آن آگاه کند.

باتری ایرتگ اپل

ایرتگ اپل یک باتری قابل تعویض CR2032 دارد که عمر متوسط آن یک سال است و نیازی به تعویض تا زیر یکسال ندارد. باتری‌ها توسط کاربر قابل تعویض است و برای تعویض آن می‌توانید با فشار دادن و چرخاندن پنل پشتی ایرتگ آن را خاموش کنید. در صورتی که عمر باتری شما رو به اتمام است، نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد که باید باتری را تعویض کنید.

قیمت خرید ایرتگ اپل و مشخصات + ردیاب Apple AirTag چگونه کار می کند و چیست

هر اپل آیدی، به چند ایرتگ متصل می‌شود

airtag با گوشی‌های برند اپل از نسخه‌ی ۱۱ به بعد سازگار است و از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ پشتیبانی می‌کند، همچنین هر اپل آیدی می‌تواند حداکثر به ۱۶ ایرتگ متصل شود و قابلیت ردیابی ۱۶ آیتم را در یک لحظه را دارد.

دقت در Airtag

airtag ها دقیق‌تر از بقیه موارد ردیاب‌های بلوتوثی هستند چون از فناوری فوق پهنای باند Tile استفاده می‌کنند که اساساً موقعیت دقیق داخلی را ارائه می‌دهد. همچنین جدیدترین مدل‌های آیفون دارای تراشه‌هایی با پهنای باند U1 هستند و airtag ها نیز به آن‌ها مجهز هستند. بنابراین می‌توانند پهنای باند بیشتری از بلوتوث را ردیابی کنند. پس ردیابی با airtag همراه با فناوری جدید U1 بسیار دقیق‌تر از حالت‌های قبلی خواهد بود.

پیدا کردن ایرتگ های گم شده

اگر با اپل ایرتگ گم شده روبرو شدید، یا اگر شخصی با ایرتگ گم شده شما برخورد کرد، می‌توان آن را با هر تلفن هوشمند مجهز به فناوری NFC اسکن کرد تا اطلاعات تماس را نمایش دهد. NFC روی آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند. اگر در حالت گم شده باشد، ایرتگ نیز مکان خود را از طریق شبکه Find My به مالک باز می‌گرداند.

قیمت ایرتگ اپل

جعبه یک عددی ایرتگ اپل ۲۹ دلار و پک ۴ عددی آن ۹۹ دلار است؛ در بازار ایران ایرتگ با قیمتی حدود ۱,۵۵۰,۰۰۰ تا ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان موجود است. علاوه بر این کیس های مختلف، مانند جا کلیدی هم به صورت جداگانه قابل خرید هستند.

کد خبر 698706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.