بادرود میزبان پانزدهمین جشنواره انار

شهردار بادرود گفت: جشنواره انار نادری بادرود از هجدهم تا بیست‌وششم آبان‌ماه با هدف معرفی محصول انار، جاذبه‌های گردشگری و بازدید گردشگران از شهر زیارتی و تاریخی بادرود و آستان مقدس آقا علی عباس (ع) برگزار خواهد شد.

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره انار بادرود، اظهار کرد: در این جشنواره طبق دوره‌های گذشته، غرفه عرضه محصولات بومی محلی و صنایع‌دستی از استان‌های مختلف کشور شامل کارگاه‌های سنتی تهیه رب انار، رنگرزی سنتی با پوست انار، مراحل تهیه سرکه و ژله انار برپا خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه بادرود افزود: علاوه بر کشت محصولات صیفی شامل طالبی، خیار، گرمک، خربزه و دیگر محصولات، سالانه از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار باغ‌های انار بادرود حدود ۳۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار می‌شود.

شهردار بادرود انار نادری بادرود را جزو پنج ارقام معروف انار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: انار بادرود مشهور به نادری دارای پوست ضخیم و دانه‌ای قرمز است که هر ساله برای معرفی و فروش این انار و مشتقات تولیدی آن، جشنواره‌ای ملی در بادرود برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از هشت هزار تن انار نادری منطقه بادرود به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.

رجبی ادامه داد: برنامه افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی ایستگاه نقاشی انار برای کودکان و نوجوانان و برنامه‌های فرهنگی در این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود نیز برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 698621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.