خیران در زمینه ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی ورود کنند

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به لزوم جذب خیران به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: حمایت مسئولان و خیران در راستای ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی امری ضروری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی‌خونسار، امروز دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دهگلان اظهار کرد: شهرستان دهگلان تنها دارای یک باب کتابخانه عمومی نهادی است که این امر زیبنده شهرستان نیست و باید با حمایت مسئولان و خیران شاخص‌های کتاب‌خوانی از جمله زیربنا افزایش پیدا کند.

وی گفت: یکی از راهکارهای افزایش سرانه زیربنا در این شهرستان، توسعه فضای کتابخانه شهید دکتر مجید شهریاری به منظور ایجاد سالن مطالعه، بخش کودک مجزا و فضای آموزشی است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: فرمانداری، شهرداری و خیران شهرستان می‌توانند با تأمین اعتبار لازم، به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان در تعمیر و بازسازی و در نتیجه توسعه فضای کتابخانه فعلی شهرستان کمک کنند.

وی خواستار برگزاری منظم و مستمر جلسات انجمن در این شهرستان شد و تاکید کرد: این جلسات در حل مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه افزایش سطح خدمت‌رسانی به مردم اثرگذار است.

خیران در زمینه ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی ورود کنند

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در امر کتابخوانی

حمید معتصمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زیربنای اصلی فرهنگ در جامعه مقوله کتاب و کتابخوانی است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور ترویج مطالعه امری ضروری است.

وی افزود: بر اساس نظرات کارشناسان، بهترین دوره برای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان در سنین چهار تا شش سال است و در این برهه زمانی کودک به راحتی جذب کتاب و کتابخوانی می‌شود.

فرماندار دهگلان ادامه داد: بر این اساس توجه به جذب کودکان به کتابخانه‌های عمومی و توسعه بخش کودک در این نهاد فرهنگی بسیار اثرگذار است و در این زمینه باید سرمایه‌گذاری‌های اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دهگلان پایین است، گفت: در این زمینه شهرداری دهگلان تعهداتی به منظور ساخت و راه‌اندازی کتابخانه داده است که باید به آن جامعه عمل بپوشاند.

معتصمی تصریح کرد: شهر بلبان‌آباد در این شهرستان با وجود داشتن افراد تحصیل‌کرده و بسیار نخبه فاقد کتابخانه عمومی است و متولیان و مسئولان در این شهر باید هرچه سریع‌تر فضا و مکانی برای راه‌اندازی کتابخانه فراهم کنند.

کد خبر 698410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.