پیگیری برای اختصاص ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهر قم

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: ۹۹ دستگاه اتوبوس طی سال گذشته خریداری شده که ۴۹ عدد تاکنون تحویل داده شده و ۵۰ اتوبوس باقیمانده نیز در حال پیگیری تحویل هستیم.

جهانبخش نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اقدامات لازم در زمینه هماهنگی و نظارت بر سازمان‌های حمل و نقل از جمله سازمان پایانه‌های مسافربری، سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل و ترافیک را انجام می‌دهد که صرفاً سازمان حمل و نقل و ترافیک در حوزه ترافیک فعالیت دارد و ممکن است بحث مهندسی ترافیک از آنجایی که مرتبط با اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی است به آن بخش انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل رخ داده است، افزود: در اسفند ماه سال ۹۷ حدود ۱۰۲ دستگاه اتوبوس، سال ۹۸ نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس و آذر ماه سال ۱۴۰۱ نیز ۹۹ دستگاه خریداری شد که از میان اتوبوس‌های خریداری شده طی سال گذشته، ۴۹ عدد تاکنون تحویل داده شده و ۵۰ اتوبوس باقیمانده نیز در حال پیگیری تحویل آن هستیم.

مدیر کل مهندسی و امور اجرایی شهرداری قم بیان کرد: در ردیف بودجه امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد برای خرید میدل‌باس در معابری که برای آن امکان دور زدن اتوبوس وجود ندارد، در نظر گرفته شده که مقدمات آن انجام پذیرفته و تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

وی در خصوص خط‌کشی عابر پیاده افزود: اولویت به دلیل بازگشایی مدارس با گذرگاه‌های عرضی و عابر پیاده مقابل مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی است که تا ۱۵ شهریور ماه به پایان رسید و سپس سایر مناطق در نوبت کاری است که در شرایط جوی مناسب تا پایان سال اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و از رنگ گرم با ماندگاری بیشتر استفاده می‌شود.

نجف زاده گفت: بودجه‌های ترافیکی که برای مناطق لحاظ شده نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی و ایمن‌سازی و خرید و نصب تجهیزات ترافیکی است که طی سال جاری افزایش چشم‌گیری داشته است.

کد خبر 698102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.