پنل‌های خورشیدی ارزان چینی صدای آلمانی‌ها را درآورد

واردات پنل‌های خورشیدی ارزان‌قیمت چینی موجب شده است تا تولیدکنندگان آلمانی طرحی را برای نجات صنعت خورشیدی این کشور تهیه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو دولت منطقه‌ای آلمان روز جمعه از اتحادیه اروپا و برلین خواستند از صنعت خورشیدی آلمان در برابر پنل‌های خورشیدی وارداتی ارزان چین محافظت کنند و خواستار ممنوعیت واردات ماژول‌هایی (پنل) شدند که با استانداردهای آب و هوایی و کار اتحادیه مطابقت ندارند.

پنل‌های فتوولتائیک اروپایی تنها بخش کوچکی از بازار آلمان را تشکیل می‌دهند و تولیدکنندگان از هجوم پنل‌های چینی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از هزینه‌های ساخت شکایت دارند.

پس از جلسه‌ای با نمایندگان صنعت خورشیدی در برلین، دولت‌های زاکسن و زاکسن-آنهالت که محل اصلی تولید پنل‌های آلمانی هستند، طرحی ۱۰ ماده‌ای برای «نجات صنعت خورشیدی» در آلمان منتشر کردند.

این ایالت‌ها خواستار مناقصه‌های عمومی شدند تا هزینه‌های پنهان در ردپای کربن یا شرایط ساخت پنل‌های وارداتی را در نظر بگیرند. دولت آلمان گزینه‌هایی از جمله یارانه‌ها و ابزارهای تجاری را برای محافظت از تولیدکنندگان آلمانی در برابر سقوط جهانی قیمت‌ها بررسی کرده است.

پنل‌های خورشیدی ارزان چینی صدای آلمانی‌ها را درآرود

پنل‌های چینی که به ایالات متحده آمریکا صادر شده بودند، اکنون سر از اروپا درآورده‌اند و «فشارهای قیمتی بسیار زیادی» را برای تولیدکنندگان اروپایی ایجاد کرده است. سال گذشته طبق قانون ممنوعیت واردات از منطقه سین کیانگ چین، بیش از هزار محموله قطعات پنل‌های خورشیدی در بنادر ایالات متحده انباشته شد.

اکنون نیز حدود ۴۰ گیگاوات پنل خورشیدی در انبارهای اروپایی ذخیره شده است به طوری‌که قطعات زیادی بیش از حد نیاز، برای نصب وجود دارد.

شورای تولید پنل‌های خورشیدی اروپا اعلام کرد که قیمت‌ها از حدود ۰.۲۴ یورو به ازای هر «پیک وات» در ابتدای سال به حدود ۰.۱۵ به دلیل عرضه مازاد چینی کاهش یافته است، در حالی که تولیدکنندگان اروپایی قیمت ۰.۳۰ یورو دارند.

کد خبر 697930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.