تحقق جوان‌گرایی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: طرح «دستیار آموزشی» و فراخوان‌های جذب هیئت علمی جوان موجب شده است که نیروی‌های جوان و بانشاط در کنار اساتید باتجربه قرار گیرند و این ترکیب بسیار بر افزایش مهارت جوانان و جوان‌گرایی در بدنه هیئت علمی دانشگاه، همچنین ارتقای آموزشی دانشگاه مؤثر خواهد بود.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر برنامه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر به‌کارگیری اساتید جوان در بدنه اعضای هیئت علمی این مرکز اظهار کرد: در راستای ورود اساتید جوان به بدنه هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان دو برنامه را به‌صورت جدی دنبال می‌کند. در گام نخست تعیین هیئت علمی به طور پیوسته طبق روال عادی انجام می‌شود و در گام بعدی جذب هیئت علمی تحت عنوان «عضو پیوسته» دنبال می‌شود، این روند در سال گذشته انجام شده است و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فراخوان‌های جذب اعضای هیئت علمی وابسته ادامه دارد، افزود: برای جذب هیئت علمی وابسته فراخوان‌هایی را به صورت مستمر منتشر کرده‌ایم که تنها در استان اصفهان حدود ۱۴۰۰ نفر مراحل مصاحبه و ارزیابی را گذرانده و در نهایت بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. در بهمن ماه فراخوان‌هایی خواهیم داشت بنابراین با این شیوه جذب شاهد جهش قابل توجهی در جذب هیئت علمی جوان در دانشگاه آزاد شاهد خواهیم بود.

تحقق جوان‌گرایی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به طرح «دستیار آموزشی» مطرح کرد: برای دانشجویان دکتری طرح دستیار آموزشی را فعال کردیم و طی فراخوانی که از سوی دانشگاه آزاد منتشر شد، حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان مقطع دکتری در این طرح نو شرکت کردند که پس از تأیید به عنوان دستیار آموزشی به معاونت آموزش دانشگاه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: به کارگیری دانشجویان دکتری در راستای افزایش سهولت آموزش است. این دانشجویان به عنوان دستیار آموزشی در کنار اساتید وابسته و پیوسته به روند آموزش دانشگاه کمک می‌کنند که تجربه جدیدی برای دانشجویان مقطع دکتری خواهد بود. هدف از این تصمیم تربیت اساتید آینده هم‌زمان با تحصیل در مقطع دکتری است.

نجفی با تاکید بر ساختن آینده‌ای روشن برای دانشگاه آزاد اصفهان با بهره‌گیری از جوانان تصریح کرد: فرآیندهای جذب هیئت علمی روند طولانی و زمان‌بری دارد، اما جذب هیئت علمی وابسته، چابکی خوبی را به مجموعه بخشیده است، به همین دلیل در تلاش برای استفاده از دانشجویان نخبه و توانمند هستیم تا با حمایت‌هایی که از سوی دانشگاه صورت می‌گیرد، پس از جذب در هیئت علمی وابسته به هیئت علمی پیوسته ارتقا پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح «دستیار آموزشی» و فراخوان‌های جذب هیئت علمی جوان موجب شده است که نیروی‌های جوان و بانشاط در کنار اساتید با تجربه قرار گیرند و این ترکیب بسیار بر افزایش مهارت جوانان و جوان‌گرایی در بدنه هیئت علمی دانشگاه، همچنین ارتقای آموزشی دانشگاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 697861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.