٨ طرح تحولی هرمزگان در سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی می‌شود

استاندار هرمزگان از تدوین هشت کلان طرح مهم در حوزه تحولی استان هرمزگان و ارسال به سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی و تصویب خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، صبح امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ مهدی دوستی در حاشیه جلسه بررسی پروژه‌های پیشران برنامه هفتم در خصوص برنامه‌هایی که قرار است ظرف پنج سال آینده موجب تحول در سطح استان شوند، اظهار کرد: در این جلسه طرح‌های مختلف پیشران که می‌تواند به تحول در حوزه‌های مختلف منتج شود، بررسی شد.

وی افزود: با بررسی طرح‌های مختلف در نهایت هشت کلان طرح انتخاب شد تا توسط سازمان برنامه و بودجه استان در سطح ملی مطرح و در جلسه دفاعیه در سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور قرار گرفتن در پیوست قانون پیگیری شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در صورت تصویب در پنج سال آینده می‌تواند سبب تحول و توسعه متوازن استان در بخش‌های مختلف شود و از سوی دیگر به رونق اقتصادی استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به هشت کلان طرح مصوب در این جلسه تصریح کرد: طرح مهار روان‌آب‌های شرق هرمزگان، ایجاد زیرساخت در حوزه آبزی‌پروری و محصولات گلخانه‌ای به‌ویژه برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو و ۸ هزار هکتاری میناب، زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس شامل ساخت نیروگاه هزار مگاواتی در مرکز جغرافیایی استان به‌منظور تأمین انرژی واحدهای صنعتی جدید بخشی از این کلان طرح‌ها است.

دوستی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت نخستین شهرک صنعتی ساحلی ایران، لایروبی بنادر استان، پل خلیج‌فارس، آزادراه بندرعباس به سیرجان و خط ریلی از دیگر طرح‌های مدنظر در بسته پیشنهادی به تهران است.

کد خبر 697713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.