هم‌دردی شاعران برتر کشوری با مردم مظلوم غزه

ویژه‌برنامه «شرافت قلم» در حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور شاعران برتر کشوری در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، ویژه‌برنامه «شرافت قلم» در حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور شاعران برتر کشوری از جمله عباس شاهزیدی، سیدوحید سمنانی، سیده‌فرشته حسینی، زینب احمدی، میلاد حبیبی، احمدرضا خان احمد و حسین یاوری با اجرای فضه‌سادات حسینی از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جمعه، بیست‌وهشتم مهرماه در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار شد.

مهدی نظارتی‌زاده، از شاعران حاضر در این برنامه اظهار کرد: شعر مادر هنر است و زبان آن زبان مورد استفاده روزمره مردم است؛ از این‌رو برگزاری برنامه‌های عمومی برای تمام گروه‌های جامعه می‌تواند اثرگذاری خوبی بر مردم داشته باشد.

در ادامه محمدحسین صفاریان، شاعر با بیان اینکه این برنامه یک نوع حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر سکوت حاکم بر جامعه جهانی است، افزود: حمایت از مردم فلسطین و سایر مظلومان دنیا می‌تواند هم در قالب راهپیمایی باشد و هم به‌صورت چنین برنامه‌هایی نشان داده شود.

زینب احمدی، از دیگر شاعران برنامه با اشاره به اینکه برای حمایت از مردم مظلوم همه باید با هر هنری که دارند، به میدان بیایند و تلاش کنند، گفت: با دیدن صحنه‌های دلخراش فلسطین، هم‌دردی خود با مردم غزه را در قالب غزلی بیان کردم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این نوع برنامه‌ها در دل گذرگاه مردم، تأثیر خوبی را بر اذهان عمومی خواهد گذاشت و موجب حفظ تاریخ و ارزش‌ها می‌شود.

در ادامه سیدوحید سمنانی، شاعر تصریح کرد: هر چقدر شعر در بین مردم حضور داشته باشد، کلمات آن تأثیر بسزایی بر جان و روح افراد خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: با اجرای چنین برنامه‌هایی مردم پی می‌برند که ادبیات، شعر و شاعران زنده هستند و نفس می‌کشند، چراکه شعر به عنوان مهم‌ترین رسانه، همواره توسعه‌دهنده و منعکس‌کننده پیام در جامعه است.

سمنانی خاطرنشان کرد: انعکاس آن‌چه که در دنیای بیرون اتفاق می‌افتد، بر ناخودآگاه و ضمیر شاعر تأثیر می‌گذارد و موجب خلق آثار ماندگار می‌شود.

همچنین علی عطریان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار: اتفاق پیش آمده در غزه مسئله جهانی است از این رو ما باید در ایران، آثار خود را از زبان مردم غزه بیان کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما نسبت به مسئله پیش آمده در غزه و کودک‌کشی چند روز اخیر که هنوز هم ادامه دارد این است که از زبان هنر به ویژه با شعر و ادبیات حماسی به این موضوع بپردازیم، ادامه داد: همکاران ما در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان (دفتر تخصصی ادبیات و زبان فارسی)، عکس‌العمل هنری خود نسبت به این مسئله را با برگزاری برنامه شرافت قلم در گذر فرهنگی چهارباغ نشان دادند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شعر مانند ابزاری دقیق، نافذ و تأثیر گذار عمل می‌کند چرا که وقتی شعری را به ویژه با طبع ایرانی و به زبان فارسی می‌شنویم تأثیر آن بر دل فارسی زبان‌ها بیشتر است.

وی عنوان کرد: اتفاق پیش آمده در غزه مسئله جهانی است از این رو ما باید در ایران، آثار خود از زبان مردم غزه بیان کنیم.

در ادامه حامد نظری، رئیس هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه شرافت قلم به همت شاعران آئینی در زمان مناسبی رقم خورد، اظهار کرد: برنامه شرافت قلم به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه شعرا و ادبا دین خود را نسبت به ظلم حاکم بر مردم فلسطین ادا کردند، افزود: این نوع برنامه‌ها کمک می‌کند تا شعله نفرت و انزجار از صهیونیسم جهانی و رژیم کودک‌کش فلسطین خاموش نشود و شور و مقامت در دل همه مردم آزادی خواه جریان داشته باشد.

نظری تصریح کرد: هر پیامی که در قالب و ابزار هنر شکل بگیرد می‌توانند تأثیر گذاری خوبی داشته باشد.

امید احمدی مدیر اجرایی برنامه «شرافت قلم» نیز در ادامه خاطرنشان کرد: این برنامه در قالب شب شعر و به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه و نمایش همبستگی آن‌ها با یکدیگر با حضور شاعران برتر کشوری از شهرهای تهران، قم و اصفهان برنامه‌ریزی و آخرین جمعه مهرماه در گذر فرهنگی چهارباغ میزبان شهروندان برگزار شد.

کد خبر 697619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.