میراث فرهنگی کردستان بیش از ۴۰ پروژه در حال مرمت دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بیش از ۴۰ پروژه در حال مرمت در استان کردستان وجود دارد و سه طرح گردشگری نیز با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد امروز _پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه_ ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: به همت دولت سیزدهم توانسته‌ایم در جذب اعتبارات ملی و استانی جهشی سه برابری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد فرصت سرمایه‌گذاری در قالب ۲۲ بسته در حوزه گردشگری آماده داریم، افزود: ۱۵ طرح گردشگری طی دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و سه طرح دیگر نیز با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفر در کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این استان برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشت، تصریح کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده، شاهد رضایت‌مندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده مسئولان، نهادها و به‌ویژه مردم مهمان‌نواز کردستان در مرز باشماق مریوان بودیم.

وی ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در شش ماه نخست امسال، گفت: راه‌اندازی موزه‌شهر سقز، انجام پروژه‌های اثربخش بناهای تاریخی به‌ویژه عمارت مشیردیوان، افزایش اعتبارات استانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افتتاح موزه فرش بیجار، ثبت میراث‌ناملموس طبیعی و تعیین حرایم و تعیین مدیر پایگاه‌های کرفتو و زیویه و منطقه جهانی هورامان و جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات اداره‌کل از جمله اقدامات این مجموعه بوده است.

مهرزاد افزود: کسب رتبه برتر استان کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری، کسب رتبه برتر معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز و کسب رتبه برتر روابط‌عمومی این مجموعه در ارزیابی عملکرد نوروز ۱۴۰۲، تحقق ۷۸ درصد اعتبارات سال‌جاری و پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ از دیگر اقدامات و افتخارات کسب شده در شش ماهه اول امسال بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ پروژه در حال مرمت داریم، تصریح کرد: برگزاری اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور، برگزاری جشنواره‌های توت‌فرنگی و گلاب‌گیری، جشنواره غذاهای سنتی و برگزاری جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور سوغات و هدایا از دیگر برنامه‌های انجام شده این اداره‌کل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از واحدهای اقامتی استان نیز موفق به دریافت گواهی استاندارد (گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری) شده‌اند که امید است همواره بتوانیم با تعامل و همکاری میان ادارات مربوطه و کارکنان تلاشگر این مجموعه، در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه اقدامات مهمی انجام دهیم.

کد خبر 697427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.