لزوم شکست مقاومت‌ها در مسیر روشن هوشمندسازی/ سازمان فاوا باید به معاونت فناوری تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: مسیر هوشمندسازی فرایندی روشن است، اما مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید آن را شکست و در این مسیر کارگزاران، بدنه اجرایی و مردم از افرادی هستند که باید برای این کار قانع شوند که امری ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در بیست‌ونهمین کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: معتقدم تمام حاضران از نخبگان هستند و درخواست ما این است با دید نخبگی شهر را ارزیابی کرده و اشکالات و انتقادات را به ما انعکاس دهید.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع هوشمندسازی، افزود: هیچ راهی جز رفتن به سمت شهرداری هوشمند نداریم که این مسیر فرایندی روشن و دارای چهار گام بازتعریف و کوتاه‌سازی، الکترونیکی کردن، غیرحضوری و هوشمندسازی خدمات و فرایندها است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید فرایند حدود ۳۰۰ خدمت شهرداری بازتعریف شود، چراکه اگر بتوان اقدامی اشتراکی انجام داد، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر مشکلات متعددی داریم از جمله اینکه نسبت به این مراحل مقاومت وجود دارد، بر همین اساس تمام مشکلاتی که منجر به بی‌اعتمادی و ترویج فساد می‌شود، همین بخش یعنی رفتار سازمانی است که نمی‌خواهند کار از دست اشخاص خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر هوشمندسازی فرایندی روشن است، اما مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید آن را شکست و در این مسیر کارگزاران، بدنه اجرایی و مردم از افرادی هستند که باید برای این کار قانع شوند که امری ممکن است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: فاوا باید از سازمان بودن خارج و تبدیل به معاونت فناوری شود که این امر نیازمند ابزارهایی است تا بتواند نسبت به دیگر بخش‌های شهرداری، فرابخشی عمل کند و در شهرداری اصفهان برای این امر مصمم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید شاهد نتایج و پیامدهای هوشمندسازی باشند تا افزایش اعتماد و سرعت را حس کنند، گفت: اگر از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم به‌راحتی و در کوتاه‌مدت می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم تا شهرداری‌ها از مسیر خدمات هوشمند و غیرحضوری اعتماد عمومی را بازآفرینی کنند.

کد خبر 697417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.