بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بحران یزد افتتاح شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی بحران یزد گفت: ۴۰۰ پروژه بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد که در تلاش هستیم بخش عمده‌ای از آن را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود منظور امروز_ پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرخی «بحران» یزد با اشاره به پیگیری‌های مسئولان استان برای اجرای پروژه‌های حوزه سلامت اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمارستان نیمه تمام داریم که امیدواریم تا پایان سال آینده بخش عمده‌ای از آن را به بهره‌برداری برسانیم و بسیاری را تکمیل و تجهیز کنیم.

وی با تقدیر از پیگیری مسئولان استان یزد جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد در حوزه سلامت و درمان افزود: جذب مشارکت فعال نیروهای بومی، پیمانکار بومی و خیرین بسیار ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد تا بدهی‌ها پروژه را تأمین کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ظرفیت‌های ممتازی به ظرفیت‌های درمانی و پزشکی کشور افزوده و بیمارستان‌های مهمی طی سه سال به‌صورت جهادی با تدبیر و پیگیری اجرا شده است.

منظور تصریح کرد: توجه به معیشت و سلامت مردم دو مؤلفه ویژه‌ای است که در این دولت بیش از همه خدمات به آن اهتمام داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، بازسازی و تجهیز بیمارستان بحران یزد با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۹ آغاز و در مدت سه سال اجرا شد؛ این بیمارستان در زیربنایی ۵۴۰۰ مترمربع، دارای ۱۲۶ تخت بیمارستانی با ۳۳ تخت تخت ویژه، دارای شش اتاق عمل، بخش‌های زنان و زایمان، داخلی، اعصاب، چشم، نورولوژی، گوش و حلق و بینی، ICU و LDR است.

این مرکز درمانی قرار است در مواقع بحرانی مانند اپیدمی کرونا، تروماها و حوادث غیر مترقبه فعالیت کرده و خدمات درمانی را به بیماران ارائه کنند.

کد خبر 697287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.