پیگیری، دغدغه‌مندی و آتش به اختیاری از ضروریات حوزه ارتباطات است

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه معتقدم مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌ها منتظر بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و سیاست‌های ستادی نباشند، گفت: پیگیری، دغدغه‌مند بودن و تلاش آتش به اختیار برای حوزه ارتباطات در این زمانه، امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن زمانی امروز_ چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_در نشست هم‌اندیشی مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌های شهرداری اصفهان که در سالن باغ غدیر برگزار شد، اظهار کرد: از جنس فرهنگی و حوزه روابط‌عمومی هستم و حس تعلق خاطری نسبت به این عرصه دارم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها است، افزود: در باب اهمیت حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی می‌توان به جریان و اتفاقات اخیر در نوار غزه اشاره کرد؛ وقایع تلخ روزهای اخیر در فلسطین اشغالی، دارای دو بعد است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: بُعد نخست، مربوط به مباحث نظامی و جنگ سخت و بُعد دیگر مرتبط با مباحث نرم‌افزاری و روایت‌ها است، بزرگ‌نمایی کردن، دروغ‌پردازی، تحریف روایت‌ها و به تعبیر دیگر، بیان کردن، جای شهید و جلاد را در اتفاقات عوض کردن، شامل بعد نرم‌افزاری این جنگ است که توسط استعمارگران و امپریالیسم رسانه‌ای سلطه‌جو انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری نیز، حوزه ارتباطات بسیار مهم است، چه‌بسا یک کار ارزشمندی در شهرداری صورت می‌گیرد، اما از طریق رسانه‌ها و مباحث ارتباطی حق مطلب آن‌گونه که شایسته بوده ادا نمی‌شود یا به‌علت یک همت رسانه‌ای، کار کوچکی، به صورت فاخر و شایسته پررنگ و در جامعه نهادینه می‌شود.

زمانی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی، تنها قسمتی از کار ارتباطات و حوزه روابط‌عمومی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان در باغ غدیر و به میزبانی منطقه چهار شهرداری در ایام نوروز برگزار شد، گفت: چه‌بسا برخی از ساکنین و شهروندان در چند صد متری باغ غدیر؛ از اتفاقات مبارک و ویژه برنامه‌های فاخری که در این زمان برگزار شد، بی‌خبر بودند، این امر نشان از ضعف در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری، شهردار اصفهان و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل از جنس فرهنگی، ارتباطی و رسانه‌ای بوده و این یک فرصت بی‌بدیل است و که اگر قرار باشد هر اتفاقی مبارک و تحولی چون تقویت ساختار ارتباطات و افزایش عِده و عُده در حوزه ارتباطات صورت گیرد، باید در این زمان باشد.

وی با بیان اینکه تقویت ساختار ارتباطات در شهرداری یک بحث سلیقه‌ای نیست، بلکه نیاز روز است، گفت: معتقدم که مدیران ستادی و مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری ازلحاظ ترافیک کاری، امکان برنامه‌ریزی و اقدامات تفکری به‌نحو شایسته را در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ندارند، بنابراین شایسته است مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌ها منتظر بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و تعریف سیاست‌های ستادی نباشند و به‌صورت خودجوش و آتش به اختیار در حوزه ارتباطات عمل کنند.

زمانی اظهار کرد: پیگیری، دغدغه‌مند بودن و تلاش آتش به اختیار برای حوزه ارتباطات در این زمانه، امری لازم و ضروری است.

کد خبر 697163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.