سهم تأثیر معدل پایه دوازدهم در کنکور سال ۱۴۰۳ تعیین شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم برای نخستین بار گفت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در کنکور سال آینده، میزان سهم تأثیر معدل به صورت قطعی در پایه دوازدهم، ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ در نخستین جلسه ستاد آزمون‌های آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در خردادماه سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۲ هزار و ۴۲۱ دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم استان در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: در این آزمون سهم پایه دهم ۳۳ هزار و ۴۸۵ نفر و پایه یازدهم ۳۴ هزار و ۷۹۰ نفر و پایه دوازدهم نیز ۳۴ هزار و ۱۴۶ نفر خواهد بود، البته به این میزان باید افرادی که قصد ترمیم معدل دارند را نیز اضافه کرد.

وی برپایی جلسات مستمر تا پایان فرایند آزمون‌ها نهایی دانش‌آموزان ضروری دانست و افزود: تعداد ۵۲ هزار و ۷۶۸ دانش‌آموز در نوبت خردادماه سال جاری در امتحانات نهایی با ۴۳۶ هزار و ۳۹۸ نفر درس در ۲۶ حوزه تصحیح و ۲۸۶ حوزه اجرا در فرایند آزمون حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم برای نخستین بار از امسال، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در کنکور سال آینده، میزان سهم تأثیر معدل به صورت قطعی در پایه دوازدهم، ۵۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی طی خردادماه در امتحان نهایی شرکت خواهند کرد، گفت: در حوزه سنجش آموزشی و پرورشی، جایگاه مطلوبی داریم که به دلیل خروجی امتحانات نهایی است، از این‌رو ضروری است، کمیته کیفیت بخشی آموزش در همه نواحی و مناطق برای ارتقای این حوزه تشکیل شود.

ابراهیمی درباره ضرورت تجزیه و تحلیل آماری گذشته برای ایجاد یک خروجی مطلوب در زمان فعلی، افزود: در راستای ارتقای کیفی مدارس از هیچ‌گونه اقدام مضایقه نخواهیم کرد و دانش‌آموزی نباید از مزیت آموزش عقب بماند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری مطلوب حوزه‌های آزمون در خردادماه باید تأمین و دوره توانمندسازی ویژه دبیران آزمون‌های نهایی برگزار شود.

کد خبر 697006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.