جمع‌آوری پسماند در شهر دچار اشکال است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از نحوه جمع‌آوری پسماند در این کلان‌شهر گفت: جمع‌آوری پسماند جزو دغدغه‌های همه اعضای شورای اسلامی شهر است و حتی در خطبه‌های نماز جمعه کرج نیز به آن پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌پور سه‌شنبه_بیست‌وپنجم مهرماه_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌وهشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک پیروزی دلیرمردان جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی اظهار کرد: این رژیم غاصب، کودک‌کشی به راه انداخته است و ما هم ذیل منویات مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت و حمله وحشیانه، همدردی و همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به دو تذکر خود در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله‌ها و ساماندهی ورودی‌های شهر، خطاب به شهردار تصریح کرد: پاسخ این دو تذکر پس از دو ماه و اندی، در ماه جاری اعلام وصول شد که این خود جای سوال دارد که نوشتن این پاسخ، این مقدار در شهرداری زمان می‌برد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: این موارد جزو دغدغه‌های همه اعضای شورای اسلامی شهر است و حتی در خطبه‌های نماز جمعه کرج نیز به آن پرداخته شد.

وی اضافه کرد: در پاسخ این تذکرات که شهردار در قالب نامه‌ای اعلام کرده که جمع‌آوری پسماند شهری به صورت روزانه و مستمر توسط عوامل و پیمانکاران حوزه خدمات شهری در حال انجام است.

قاسم‌پور ادامه داد: در این نامه آمده است که جمع‌آوری روزانه حدود ۷۵۰ تن پسماند گویای حجم عملیات انجام شده است و وجود سبد یا مخزن ذخیره پسماند این حق را برای شهروندان ایجاد می‌کند که در هر ساعت از شبانه‌روز نسبت به خارج کردن پسماند از منازل خود اقدام کنند، حال آن که مدیریت شهری ظرفیت یک مرتبه جمع‌آوری در معابر فرعی و دو مرتبه جمع‌آوری در معابر اصلی را در نظر گرفته و افزایش این مراحل به‌طور قطع غیرقابل توجیه است.

وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این نامه نیز آمده است که بهبود فرهنگ شهرنشینی در بخش تنظیف شهر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها و دوایر است که در این راستا حوزه معاونت خدمات شهری در قراردادهای جدید نسبت به آموزش شهروندی با حساسیت بیشتری اقدام کرده است و با ایجاد ظرفیت قراردادی در تعهدات پیمانکار در نظر دارد آموزش شهروندی را آغاز و به حول و قوه الهی در راستای بهبود وضعیت و رعایت نظافت شهر توسط شهروندان اقدام کند.

قاسم‌پور تصریح کرد: دو سال است که اعضای شورا در حال تذکر دادن به شهرداری در این زمینه چه در زمان شهردار سابق و چه در زمان شهردار فعلی هستند. این نوع پاسخ دادن که ما فقط یک‌بار در روز می‌توانیم زباله‌ها را جمع‌آوری کنیم، مردم باید ساعتی که ما اعلام می‌کنیم زباله‌های خود را خارج از منازل قرار دهند، برای حل این مشکل هم برنامه‌ای نداریم و مخزن هم جانمایی نمی‌کنیم زیرا در این صورت، مردم هر ساعتی که بخواهند، زباله را جلوی درِ منازل قرار می‌دهند، درست نیست.

وی اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که قراردادهای جدید خدمات شهری، حدود ۴۰ درصد نسبت به قراردادهای قبلی افزایش قیمت دارد که در صورت صحت این موضوع، ما باید شهری تمیزتر، منظم‌تر و پاکیزه‌تر، بدون هیچ بهانه‌ای داشته باشیم که اگر مردم این موضوع را مشاهده نکنند، یعنی افزایش قیمت هیچ تأثیری در روند فعالیت و بهبود خدمات نداشته است، این در حالی است که وقتی قیمت خدمات افزایش پیدا می‌کند، انتظار می‌رود خدمات بهتری ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند در شهر کرج دچار اشکال است، خاطرنشان کرد: این موضوع که بیان می‌کنید ما یک‌بار پسماند را جمع‌آوری می‌کنیم، کجا و چه زمانی اطلاع‌رسانی شده است؟ در مقطعی سطل‌های زباله جلوی درِ منازل شهروندان قرار داشت، اما به هر دلیلی با اجرای یک طرح جمع‌آوری شد، اما باید یک جایگزین داشته باشد. اینکه اعلام شود زباله‌ها جلوی درِ منازل قرار گیرد تا ساعت ۹ شب جمع‌آوری شوند، منطقی نیست، زیرا این کار رأس ساعت انجام نمی‌شود که اگر می‌شد، وضع شهر این‌گونه نبود.

وی اظهار کرد: امروز که هزینه‌های خدمات شهری افزایش پیدا می‌کند، پیمانکار باید زباله‌ها را به صورت سیار نیز جمع‌ آوری کند و بتواند شهر را پاکیزه نگه دارد زیرا یکی از بزرگ‌ترین وظایف خدماتی شهرداری همین موضوع است.

قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع ورودی‌های شهر گفت: امیدوارم این آخرین تذکر باشد زیرا از این پس، کلی‌گویی را نمی‌پذیرم. شهردار دستورات لازم را صادر کند و برنامه شهرداری و قراردادهایی که افزایش قیمت داشته است همراه با شرح خدمات باید به شورا ارسال شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: میدان شهید سلطانی به نام یک شهید معروف نام‌گذاری شده است، اما کدام زیبایی در آن قابل مشاهده است؟ از کجا می‌توان دریافت که وارد شهر کرج شده‌ایم؟ هیچ نورپردازی، خط هویتی شهری و جداسازی ورودی شهر از اتوبان بر اساس معماری خاصی که نشان دهد از یک شاهراه وارد یک شهر می‌شوی، در این ورودی و دیگر ورودی‌های شهر وجود ندارد. ورودی‌های شهر به‌طور کامل رها شده است و ما هنوز به دنبال این هستیم که صورت‌جلسات و طرح‌هایمان در جایی تأیید شوند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت جهادی و شبانه‌روزی در زمینه‌های مذکور و با بیان اینکه فرصتی برای اینکه خود را درگیر بوروکراسی‌های اداری کنیم، نداریم، خاطرنشان کرد: وقت زیادی باقی نمانده است که سازمان‌ها، مناطق و مراکز مختلف گرد هم بیایند و با یکدیگر هماهنگ شوند.خواهش می‌کنم شهردار یک‌بار برای همیشه پرونده این موضوع را ببندد و پاسخ آن را ارسال کند، ضمن اینکه اگر این تذکر از سوی من بوده است باید در جریان امور این حوزه قرار می‌گرفتم.

کد خبر 696875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.