اتمام کریدور شمال - جنوب در کردستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استاندار و مردم استان کردستان اطمینان داد که در جریان سفر دوم استانی رئیس جمهور به این استان، اتمام ۱۶۰ کیلومتر باقی‌مانده از طول کریدور شمال - جنوب واقع در محدوده استان کردستان نیز مصوب و اعتبار ویژه‌ای برای اجرای آن اختصاص داده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محسن منصوری، شامگاه سه‌شنبه _بیست‌وپنجم مهرماه_ در بازدید از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان اظهار کرد: اتمام کلان پروژه راه‌آهن همدان - سنندج یکی از دغدغه‌های مهم و راهبردی رئیس‌جمهور در سفر اول استانی بود که امروز شاهد تحقق این وعده بزرگ در خطه پهناور کردستان هستیم.

وی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از برنامه‌های مهم دولت برشمرد و افزود: در سفر اول ریاست‌جمهوری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن همدان - سنندج مصوب شد که تا این لحظه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه این پروژه آماده بهره‌برداری در سفر دوم استانی رئیس‌جمهور به کردستان است، ادامه داد: امیدواریم در جریان سفر دوم، ادامه این خط راه‌آهن از سنندج تا مرز باشماق مریوان مصوب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پروژه راه‌آهن همدان - سنندج هزینه شده است، گفت: ارزش این کلان پروژه مهم به نرخ امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منصوری با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته برابر ۱۶ سال برای اتمام عملیات این پروژه کار جهادی و شبانه‌روزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار نفر روز در یک سال گذشته در سرما و گرما فعالیت مهندسی، کارگری و فنی در پروسه ساخت راه‌آهن داشته‌اند که عملکرد بی‌نظیر و ستودنی است.

اتمام کریدور شمال - جنوب در کردستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

اتمام کریدور شمال - جنوب مطالبه مردم کردستان

وی اتمام کریدور شمال - جنوب را از دیگر مطالبات جدی مردم و استاندار کردستان از دولت عنوان کرد و افزود: تاکنون از ۳۲۰ کیلومتر طول بزرگراه این کریدور در محدوده استان کردستان، ۱۶۰ کیلومتر اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استاندار و مردم کردستان اطمینان داد که در جریان سفر دوم استانی رئیس‌جمهور به کردستان، ۱۶۰ کیلومتر باقی‌مانده از طول کریدور واقع در محدوده کردستان نیز مصوب و اعتبار ویژه‌ای برای اجرای آن اختصاص داده شود.

وی با اشاره به نقش مهم اتمام کریدور شمال- جنوب در تحول اقتصادی کردستان و افزایش مبادلات تجاری در مرز رسمی باشماق و سیرانبند بانه، ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم این کلان پروژه بزرگراهی نیز به مثابه راه‌آهن، فرودگاه سقز و سامانه انتقال آب محقق شود.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه وارد کردستان شد و از پروژه سد چراغ ویس سقز، فرودگاه سقز، بازارچه سیف سقز، عملیات ساخت پل گاران مریوان، عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی مریوان، اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه سنندج، طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج و ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج بازدید کرد.

کد خبر 696853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.