نظارت‌های دامپزشکی بر تولید محصولات دام و طیور انجام می‌شود

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصولات دام و طیور همچون گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ و پرورش طیور رتبه‌های اول تا سوم را دارد، گفت: تیران و کرون دومین قطب تولید بوقلمون استان اصفهان است و چنین جایگاهی نیاز به نظارت‌های دامپزشکی دارد.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تولید فراورده‌های خام دامی و عرضه آن در بازار نیازمند نظارت از نخستین مرحله کار تا پایان چرخه است، اظهار کرد: تمام تلاش تیم دامپزشکی از جمله بخش دولتی و خصوصی روی پیشگیری از شیوع بیماری‌ها معطوف است.

وی افزود: نظارت‌های بهداشتی برای راه‌اندازی یک مرکز دامداری یا دامپروری، تولید فراورده‌های خام دامی و عرضه در بازار اهمیت خاصی برای تأمین امنیت غذایی دارد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصولات دام و طیور همچون گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ و پرورش طیور رتبه‌های اول تا سوم را دارد، خاطرنشان کرد: تیران و کرون دومین قطب تولید بوقلمون استان اصفهان است و چنین جایگاهی نیاز به نظارت‌های دامپزشکی دارد.

وی ادامه داد: نظارت‌های دامپزشکی از نخستین مرحله تولید تا عرضه در بازار امنیت غذایی را ارتقا بخشیده و مانع شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام و شیوع بیماری میان دام و طیور شده است.

محمدی‌کیا با اشاره به سلامت دام و طیور برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها اضافه کرد: گسترش ویروس در مراکز دامداری و دامپروری خسارت‌های زیادی را به سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون و نظارت‌های دائمی کارشناسان، بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی علاوه بر تأمین امنیت غذایی، گام اساسی در راستای کاهش خسارت به فعالان این بخش است.

فرماندار تیران و کرون گفت: نظارت‌های دامپزشکی دائمی است، اما همکاری فعالان بخش تولید فراورده‌های خام دامی و صاحبان دام و طیور خانگی لازم است تا بیماری‌ها کنترل و مانع همه‌گیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم اداری این منطقه با رویکرد جوان‌گرایی تشکیل شده و تعاملات آن‌ها سازگار و مؤثر بوده است.

کد خبر 696821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.