برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، هسته‌ای و دفاعی در آران‌ و بیدگل

نمایشگاه دستاوردهای علمی، فناوری، هسته‌ای و صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آران و بیدگل برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بر هیچکس پوشیده نیست و برپایی نمایشگاه‌ها با هدف آگاه سازی و روشنگری نسل جوان و نوجوان بسیار لازم و ضروری است زیرا با توجه به فعالیت رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی و پمپاژ یأس و ناامیدی، باید مردم از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی بیش از پیش آگاه باشند.

در چند سال اخیر، کشور توانسته دستاوردهای متعددی را به خصوص در زمینه علمی و فناوری به دست آورد. از این رو و در راستای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، نمایشگاهی با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با دستاورهای علمی، پزشکی بهداشتی، نظامی، صنعتی و کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل برپا شده و به تبیین دستاوردهای علمی و فناوری، هسته‌ای و صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

تلاش ابر قدرت‌ها، نابودی روحیه خود باوری را در دیگر کشورها است

علی اکبر رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ابرقدرت‌ها برای استحکام خود در صدد ضعیف کردن و پمپاژ ناامیدی به دیگر کشورها هستند، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) اساس پیشرفت کشورها را انسان‌ها و شکست را در باور آنها عنوان می‌کنند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای ایجاد روحیه خودباوری در جوانان کشور به کار بگیریم.

وی ادامه داد: شهید مطهری تمثیلی از استعمار داشت و رفتار ابرقدرت‌ها را مایه ناامیدی مستعمره‌ها می‌دانست و بر این باور بود که استعمارگران، مستعمره‌های خود را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که هیچ استقلال و پیشرفتی نداشته باشند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به قانون استعمارگران در خصوص دیگر کشورها، گفت: ضعف و ناامیدی سبب می‌شود تا کشورها، مستعمرگی را پذیرفته و به راحتی ظلم و استبداد استعمارگر را متحمل شده و هیچ گونه پیشرفتی برای خود رقم نزنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در آران و بیدگل، تصریح کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در شهرستان، روحیه خودباوری را در میان جوانان پرورش می‌دهد.

رضایی استقلال و خودباوری را هدف اصلی جمهوری اسلامی دانست و افزود: قطعاً برگزاری نمایشگاه و تبیین دستاوردها، روحیه ایمان و امید را در نفس جوانان و نوجوانان کشور نهادینه می‌کند.

وی افزود: هر اندازه در زمینه نمایش و تبیین دستاوردهای انقلاب تلاش شود باز نیز در بیان آن کوتاهی شده است زیرا امروز نسبت به ۴۵ سال گذشته، جایگاه بسیار ویژه‌ای داریم.

رضایی در ادامه تاکید کرد: باید به موضوع مهم جهاد تبیین بیشتر پرداخته شود زیرا دشمن تمام توان خود را در القا ناامیدی به جوانان کشور و ایجاد رابطه استعمار و مستعمرگی به کارگرفته است.

دشمنان امید جوانان ما را مورد آماج حملات قرار دادند

ابوالفضل حسین دوست نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مهمترین جهاد تبیین، تقویت ایمان و اعتقاد کامل جوانان و نوجوانان به خون شهدا است، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه، ایجاد امید و انگیزه در میان جوانان و جامعه است و باتوجه به دستاوردهایی که کشور عزیزمان ایران در حوزه‌های مختلف داشته است، آگاهی بخشی به نسل امروز باید در برنامه تمام دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با ۱۵ غرفه به تبیین دستاوردهای حوزه‌های مختلف از جمله نانو، هسته‌ای، نظامی، علمی، فناوری، دفاعی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها پرداخته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با اشاره به نوع متفاوت ارائه این نمایشگاه، تصریح کرد: در این نمایشگاه از روایتگری متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف توسط نرم افزار استفاده می‌شود و با مستندات کافی به روشنگری اذهان می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین بروزترین دستگاه‌های نظامی، هوا فضا، سانتریفیوژ هسته‌ای و تجهیزات پزشکی در معرض دید عموم به نمایش گذاشته می‌شود تا جوانان ما متوجه این پیشرفت شوند و بدانند که پس از ۴۵ سال، کجای دنیا ایستاده‌ایم.

حسین دوست با اشاره به برتری ایران در بسیاری از عرصه‌ها، تاکید کرد: ما اکنون در میان ۲۰۰ کشور دنیا و در رتبه‌های اول تا دهم در بسیاری از حوزه‌های پیشرفت و توسعه قرار داریم و این موضوعی است که اگر جوان ما به آن آگاه شود نه تنها نا امی نمی‌شود بلکه به خود و کشورش احساس بالندگی می‌کند.

وی ادامه داد: توجیه و تبیین دستاوردهای انقلاب توسط کارشناسان نمایشگاه برای نوجوان و جوان امروز نقشه دشمنان را در مورد آماج حمله قرار دادن ایران و ایجاد موج ناامیدی و ناامنی در کشور را خنثی می‌کند.

حسین دوست مهمترین جهاد تبیین را تقویت ایمان فرزندانمان و ایجاد اعتقاد کامل در آنها به خون شهدا و انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان ما در تلاش هستند تا به داشته‌های خود پی نبریم و قدر آنها را ندانیم.

وی ادامه داد: کشور ایران اکنون در مقایسه با کشورهایی که قدمت طولانی در تکنولوژی و تمدن دارند، به نقطه اوج رسیده و همین موفقیت باعث می‌شود تا با جنگ‌های ترکیبی مورد حمله دشمنان قرار گرفته و پمپاژ ناامنی و ناامیدی در جامعه صورت گیرد.

به گفته حسین دوست برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها، بهترین نوع جهاد تبیین است که جوان و نوجوان ما بداند از کجا به کجا رسیده‌ایم و از پیشرفت و توسعه کشور آگاه شود.

تبیین دستاوردهای نظام خودباوری را در جوانان ایجاد می‌کند

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اثرات تبیین دستاوردهای انقلاب و افرایش انگیزه و امید در میان جوانان، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان آران و بیدگل، کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال دارد.

وی ادامه داد: چنانچه جوان و نوجوان ما به علم و تکنولوژی‌های روز مجهز شود و آگاهی کامل برای وی ایجاد شود، به سمت و سوی ناامیدی و یأس نمی‌رود و روحیه خودباوری را در خود پرورش می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل افزود: اگر جوانان و نوجوانان ما به فناوری‌های جدید دست یافته و با آن آشنا شوند، زمینه رشد بهتری را در خود ایجاد کرده و با رویکردی هدفمند برای ساختن و آبادانی به زندگی ادامه می‌دهند.

وی روایتگری در این نمایشگاه را تخصصی عنوان و اظهار کرد: روایتگران این نمایشگاه، خود آگاهی را به مردم القا می‌کنند و مباحث علمی و افزایش دانش را که از دستاوردهای انقلاب است به تبیین گذاشته و خود باوری را در میان نسل امروز افزایش می‌دهند که این حلقه مفقوده چشم طمع دشمنان را به این مرز و بوم گشوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برگزاری این نمایشگاه، گامی مهم در تبیین خدمات نظام اسلامی است‌. امروز دشمن تمام توان و تلاش خود را به کار بسته تا نظام را نا کارآمد جلوه دهد و تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. لذا برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها برای نشان دادن خدمات و فعالیت‌های دولت و ارائه گزارش به مردم کاری ارزشمند است و باید شاهد انجام آن همواره در طول سال باشیم.

کد خبر 696799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.