کاهش ۳۵ درصدی برداشت محصول گردو از باغات شهرستان کاشان

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه امسال ۵۰۰ تن گردو از باغات برداشت شد که به دلیل سرمازدگی نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است، گفت: برداشت گردو از اوایل شهریورماه آغاز شد و تا اواخر ماه ادامه داشت.

علی محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پس از یک سال تلاش پنج هزار باغ‌دار کاشانی گردوهای به ثمر نشسته خود را برداشت کردند، اظهار کرد: دو هفته است که برداشت گردو در شهرستان به پایان رسیده است، بیشتر محصول گردوی کاشان از جمله محلی و پوست کاغذی در بخش برزک، نیاسر، روستای مرق، رحق و ارمک این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ تن گردو از باغات برداشت شد که به دلیل سرمازدگی نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است، افزود: برداشت گردو از اوایل شهریورماه آغاز شد و تا اواخر ماه ادامه داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان با تاکید بر اینکه با برداشت این مقدار گردو بیش از ۲۰ میلیارد تومان عاید کشاورزان می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاح باغات گردوی نامرغوب در سال زراعی جاری همچون سال‌های قبل انجام شد و آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، اصلاح درختان به روش سرشاخه کاری و استفاده از ارقام تجاری جدید و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

وی اضافه کرد: به منظور فرآوری آسان، برخی باغداران این محصول را به صورت مکانیزه جمع‌آوری و کارگران فصلی گردو را به صورت سنتی با چوب‌های بلند برداشت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، گردو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از منابع سرشار ویتامین و فسفر به شمار می‌رود. میزان فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم‌مرغ نیز برابری می‌کند.

کد خبر 696601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.