۸۰ درصد راه‌های بوشهر زیر پوشش سامانه‌های هوشمند است

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد راه‌های اصلی استان زیر پوشش سامانه‌های هوشمند جاده‌ای است.

به گزارش ایمنا، محبوبه شهریاری اظهار کرد: ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۶۰ سامانه ترددشمار، ۴ سامانه توزین حین حرکت و ۷ تابلوی پیام متغیر، کار نظارت بر جاده‌های اصلی استان بوشهر را به شکل هوشمند انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس پایش‌های انجام شده، متوسط سرعت خودروهای در جاده‌های اصلی استان بوشهر بالاتر شاخص اعلام شده که سبب شده است میزان فوتی‌ها نیز بیشتر شود.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده، رانندگان متخلف با دیدن سامانه کنترل سرعت یا پلیس، سرعت خودرو را کاهش و بعد از آن افزایش می‌دادند و به نوعی قانون‌گریزی می‌شود، در حالی که متوسط سرعت و میانگین زمان رسیدن به مقصد ملاک است.

شهریاری ادامه داد: اگر راننده قبل از زمان محاسبه شده به مقصد برسد، توسط این سامانه هوشمند جریمه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمان محاسبه شده برای یک مسیر با سرعت مطمئن توسط سامانه‌های هوشمند، ۴۵ دقیقه قید شده، هر خودرویی که در کمتر از این زمان به مقصد برسد یا بین دوربین اول که عبور خودرو را ثبت می‌کند تا دوربین‌های بعدی را در زمان کمتری طی کرده باشد، توسط سامانه، ثبت سرعت و به‌طور برخط برای پلیس ارسال و جریمه می‌شود.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر ادامه داد: کاهش لحظه‌ای سرعت در نزدیکی سامانه ثبت تخلف عبور و مرور، تأثیری در ثبت نشدن تخلف سرعت غیرمجاز ندارد.

شهریاری گفت: با توجه به ارتباط سرعت غیرمجاز با شدت تصادفات، ثبت سرعت متوسط خودرو در جاده‌های استان می‌تواند به کاهش سرعت و ایمنی کاربران جاده‌ای استان کمک کند.

وی افزود: امیدواریم با بهبود کارایی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و همکاری رانندگان و مسافران راه‌های برون‌شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 696280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.