آغاز عملیات آبرسانی به جمعیت ۵۰ هزار نفری در جنوب کرمان

پروژه های آبرسانی به شهرستان های عنبرآباد و منوجان در جنوب استان کرمان با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی امروز _یکشنبه بیست و سوم مهرماه_ در سفر به جنوب استان با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، پروژه‌های آبرسانی به روستاهای بخش دوساری شهرستان عنبرآباد را با حجم ۷۵۰۰ متر مکعب کلنگ‌زنی کرد.

وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه، با اشاره به اهتمام و برنامه دولت برای آبرسانی و رفع معضل بی آبی در استان، از انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای تأمین آب ۶۶۹ روستا با اعتبار ۱۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایمنا، در این عملیات با احداث سه باب مخزن، چهار ایستگاه پمپاژ، ۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری و حفر و تجهیز شش حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان، ۶۳۱۰ خانوار معادل ۲۵ هزار و ۲۴۰ نفر از اهالی منطقه پوشش داده می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمان در ادامه با همراهی نماینده شش شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، پروژه‌های آبرسانی به شهرهای منوجان، نودژ و ۱۷ روستای شهرستان منوجان را نیز کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش ایمنا، این پروژه با اجرای ۳.۵ کیلومتر لوله چدن، احداث یک باب مخزن هزار مترمکعبی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه با برآورد اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان، برای تأمین آب ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت روستایی و ۷ هزار نفر جمعیت شهری از محل رودخانه کُندَر اجرایی می‌شود.

کد خبر 696200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.